Gå til innhold

kaldstart dyse

Ranger emnet


80avant

Anbefalte innlegg

På din type så tror jeg den er blå ja, den sitter i alle fall på en flens som står midt i på toppen på høyre side sett forfra, denne flensen er koblet til en vannslange.

 

nå har jeg skifta alt av følere men hjalp lik 0. kan det være luftmassemåleren tro? blir rå på tomgang og begynner og fuske på full gass...

Kadett A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg skifta alt av følere men hjalp lik 0. kan det være luftmassemåleren tro? blir rå på tomgang og begynner og fuske på full gass...

 

Ok er det når motoren er kald du tar av kontakten til kaldstartdysa eller?

Motoren skal ikke få bensin fra kaldstartdysa når motoren er kjørt varm, da må det være noe kluss med koblingene inne i kaldstartdyssa,kluss med ledningene fra tempføleren og til kaldstartdysa eller at termostaten er åpen eller radiatorviftene står på hele tiden.

 

Du har ikke luftmassemåler på din bil men luftmengdemåler, skjeldent noe kluss med selve luftmengdemåleren utenom at den kan justeres, men bensinmengdefordeleren er styrt av luftmengdemåleren mekanisk og det kan ligge noen problemer der. Men som du beskriver problemet med bilen din så er det lite trolig.

 

Er du jo litt smart i sommer så plugger du bare ut kaldstartdysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok er det når motoren er kald du tar av kontakten til kaldstartdysa eller?

Motoren skal ikke få bensin fra kaldstartdysa når motoren er kjørt varm, da må det være noe kluss med koblingene inne i kaldstartdyssa,kluss med ledningene fra tempføleren og til kaldstartdysa eller at termostaten er åpen eller radiatorviftene står på hele tiden.

 

Du har ikke luftmassemåler på din bil men luftmengdemåler, skjeldent noe kluss med selve luftmengdemåleren utenom at den kan justeres, men bensinmengdefordeleren er styrt av luftmengdemåleren mekanisk og det kan ligge noen problemer der. Men som du beskriver problemet med bilen din så er det lite trolig.

 

Er du jo litt smart i sommer så plugger du bare ut kaldstartdysa.

 

ok, men nå er dysa tett, men jeg har elektroniske dyser på bilen! har jeg da en bensinmengdefordeler? trodde det var den eldre typen som hadde dette! men jeg har ikke på kontakten til kaldstart dysa, den er utkoblet..har sett på dysa når jeg starter opp og går på tomgang og den er tett!! men blir rå enda.. og tempen er bra på bilen.. skifta lamdasonde også men heller ingen forandring.. må nok til møller og ta en test på denne bilen..

Kadett A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men nå er dysa tett, men jeg har elektroniske dyser på bilen! har jeg da en bensinmengdefordeler?

 

Du har jo fordeler, men den er jo elektrisk styrt. Men du er sikker på at det er elektronisk innsprøytning på din bil?

 

trodde det var den eldre typen som hadde dette! men jeg har ikke på kontakten til kaldstart dysa, den er utkoblet..har sett på dysa når jeg starter opp og går på tomgang og den er tett!! men blir rå enda.. og tempen er bra på bilen.. skifta lamdasonde også men heller ingen forandring.. må nok til møller og ta en test på denne bilen..

 

Kan hende at luftmassemåleren din er gåen lel da, du kan jo først prøve å ta den ut og rense den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er elektroniske dyser på abk motoren min! det går ledninger til dysene! skal prøve og rense den!! takker for gode råd fra deg..kicke!!!

 

Prøv vag-com på din bil før du ev. leverer den på møller, bare søk på vag-com under audi så finner du en tråd der quattro73 har lagt ut hvordan man tar denne testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå fant jeg feilen, det var motorstyringen, (den blå tempføleren) kjøpte meg ny på møller men var ødelagt!!! fikk en ny og ble ganske bra da... endelig!!! vag-com er tingen!!

 

Fikk en helvetes overgangs tempføler for motorstyringa fra møller jeg også, den mangler en + pol og jeg kan banne på at det er det som er problemet på min også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår