Frode Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Hei. Har tenkt å kjøpe meg en 1991 modell Peugot 405 hos forhandler. Vi ble enige om 50'000 på veien, da ble det opplyst at den hadde kjørt 123000. Men når jeg tok den med på prøvetur fant jeg et brev hvor det sto at trippteller var byttet ut, så bilen har egentlig kjørt 140000. Sjekket på hjemmesida deres der sto det oxo at den hadde kjørt 123000. Hvor mye reduksjon i pris bør jeg få for at den har kjørt 17000km lengre mvh Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 konfronter forhandler med saken og hvis de ikke vil gi deg den noe billigere så truer du med og gå til lokalavisen og fortelle at de svindler kundene sine ;) det er hvertfall det jeg hadde gjort... Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Eller så kan du kjøpe min `92 Pug 405 til 15 000,- :) Se her Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skrevet August 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Originally posted by Schlasken konfronter forhandler med saken og hvis de ikke vil gi deg den noe billigere så truer du med og gå til lokalavisen og fortelle at de svindler kundene sine ;) det er hvertfall det jeg hadde gjort... Uttrykte meg vel dårlig, han prøvde IKKE å lure meg, selgeren hadde glemt det. Hadde faktisk sommer jobb hos de for en del år siden, så de kjenner meg, og stoler på dem. Spørsmålet mitt er om 17000km extra burde ha noen innvirkning på pris, på en så gammel bil. Selgeren mente det ikke burde ha det, ment han hadde allerede gått ned for mye (sto priset til 59000+ avgifter, og jeg får den for 50000 med avgifter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skrevet August 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Originally posted by famir Eller så kan du kjøpe min `92 Pug 405 til 15 000,- :) Se her Sorry... men er ikke istand til å begynne å skru på biler;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Originally posted by Frode Uttrykte meg vel dårlig, han prøvde IKKE å lure meg, selgeren hadde glemt det. Hadde faktisk sommer jobb hos de for en del år siden, så de kjenner meg, og stoler på dem. Spørsmålet mitt er om 17000km extra burde ha noen innvirkning på pris, på en så gammel bil. Selgeren mente det ikke burde ha det, ment han hadde allerede gått ned for mye (sto priset til 59000+ avgifter, og jeg får den for 50000 med avgifter) Hvis du ikke får det avslaget du vil, kan du heve kjøpet og finne en annen bil et annet sted. Fortell ham det og da ser du kjapt om han har lyst til å få den bilen inn i hallen sin igjen ;) 5000,- hadde jeg forlangt, minst! Du skal ha litt for "tort og svie" her også, for den ekle følelsen av å ikke kunne stole på selgeren ;) Kan det være mer som er byttet som de ikke "vet" om f.eks ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet August 8, 2002 Rapporter Share Skrevet August 8, 2002 Originally posted by Frode Sorry... men er ikke istand til å begynne å skru på biler;) Det trengs ikke å skru på den. Går den nå. Jeg har tatt meg av all skruingen før jeg skulle selge den :) Også går den ikke så ille heller... :D Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg