Gå til innhold

Kjøp av bil

Ranger emnet


Frode

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt å kjøpe meg en 1991 modell Peugot 405 hos forhandler. Vi ble enige om 50'000 på veien, da ble det opplyst at den hadde kjørt 123000. Men når jeg tok den med på prøvetur fant jeg et brev hvor det sto at trippteller var byttet ut, så bilen har egentlig kjørt 140000. Sjekket på hjemmesida deres der sto det oxo at den hadde kjørt 123000. Hvor mye reduksjon i pris bør jeg få for at den har kjørt 17000km lengre

 

 

mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

konfronter forhandler med saken og hvis de ikke vil gi deg den noe billigere så truer du med og gå til lokalavisen og fortelle at de svindler kundene sine ;) det er hvertfall det jeg hadde gjort...

 

Uttrykte meg vel dårlig, han prøvde IKKE å lure meg, selgeren hadde glemt det. Hadde faktisk sommer jobb hos de for en del år siden, så de kjenner meg, og stoler på dem. Spørsmålet mitt er om 17000km extra burde ha noen innvirkning på pris, på en så gammel bil. Selgeren mente det ikke burde ha det, ment han hadde allerede gått ned for mye (sto priset til 59000+ avgifter, og jeg får den for 50000 med avgifter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode

 

Uttrykte meg vel dårlig, han prøvde IKKE å lure meg, selgeren hadde glemt det. Hadde faktisk sommer jobb hos de for en del år siden, så de kjenner meg, og stoler på dem. Spørsmålet mitt er om 17000km extra burde ha noen innvirkning på pris, på en så gammel bil. Selgeren mente det ikke burde ha det, ment han hadde allerede gått ned for mye (sto priset til 59000+ avgifter, og jeg får den for 50000 med avgifter)

 

Hvis du ikke får det avslaget du vil, kan du heve kjøpet og finne en annen bil et annet sted. Fortell ham det og da ser du kjapt om han har lyst til å få den bilen inn i hallen sin igjen ;)

 

5000,- hadde jeg forlangt, minst! Du skal ha litt for "tort og svie" her også, for den ekle følelsen av å ikke kunne stole på selgeren ;) Kan det være mer som er byttet som de ikke "vet" om f.eks ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår