Gå til innhold

d4d chip trimming

Ranger emnet


VolvoBændik

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Smart å ikke spare penger på akkurat dette, billige "bokser" kan fort ødelegge partikkelfilter osv (vist du har det) pluss at du kan få problem med motoren ved formye diesel...

 

KCR har jeg selv kjørt med i 11k og det funker toppers, anbefales.

 

En box er jo en box,og "lurer" vel uansett motorstyringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først chippe bilen så gjør det skikkelig hos noen som vet hva dem driver med. Hadde aldri i livet montert en såkalt powerbox som jeg måtte hente med posten.

 

Så vidt jeg vet (mulig jeg tar feil) så lurer som sagt den boksen motorstyringa. Men det er også så vidt jeg vet det eneste den gjør.

 

En chip (det kalles chip, men egentlig så er dte bare orginalprogrammet i bilen som blir endret) Dermed kan man justere litt andre ting en motorstyringa.

 

Dessuten så blir dette gjort manuelt via en pc som er koblet direkte til bilen. De fleste som gjør dette vet hva dem driver med, og dem vet også hvor mye akkuret din bil kan tunes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Skal man først chippe bilen så gjør det skikkelig hos noen som vet hva dem driver med. Hadde aldri i livet montert en såkalt powerbox som jeg måtte hente med posten.

 

Så vidt jeg vet (mulig jeg tar feil) så lurer som sagt den boksen motorstyringa. Men det er også så vidt jeg vet det eneste den gjør.

 

En chip (det kalles chip, men egentlig så er dte bare orginalprogrammet i bilen som blir endret) Dermed kan man justere litt andre ting en motorstyringa.

 

Dessuten så blir dette gjort manuelt via en pc som er koblet direkte til bilen. De fleste som gjør dette vet hva dem driver med, og dem vet også hvor mye akkuret din bil kan tunes.

 

 

Og neste gang du er på service så kommer bilen orginal tilbake, og du har tapt hver krone.

Når jeg var inn til førstegangs service på Toyota ble bilens "hjerne" resatt med nye data som bl.a omhandlet partikkelfilteret osv. Hadde jeg da ikke hatt KCR boks, ville alt vært tapt.

 

Det skal mye til for å overgå muligheten til å fjerne denne også montere når det er bruk for den igjen.

 

Har som sagt kjørt snart 15k km med min bil "trimmet" med KCR og har aldri hatt noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet "lurer" alle powerboxer motorstyringa til å tro at bilen får mere luft enn den gjør, som igjen forårsaker at bilen får mer bensin.

 

Sitter du på noe fakta som tilsier annet?

 

For det føste, "boksen" legger til drivstoff som igjen skaper mere eksos = (på diesel biler) gir mere ladetrykk og gir i sin tur mere luft. Man lurer ikke bilen til å tro at den får mere luft, den gjør faktisk det.

 

Det signalet som styreenheten sender til ventiler osv. i fuelsystemet, bestemmer innsprøytningstrykket over dysene, det er dette grunntrykket som blir hevet ved montering av en "boks". Da er det svært viktig at trykket blir hevet riktig, hverken for mye eller for lite, det har både med kapasiteten på dysene å gjøre (det er derfor man øker trykket, for å gi mere fuel på samme tid) og at man vil unngå at dysene blir tregere ved for høyt trykk.

Det er noen "bokser" av billig kvalitet som øker åpningstiden på dysene i tillegg til trykkøkning på grunntrykket og da risikerer man å få inn fuel på feil tidspunkt, noen som kan gi motorproblemer og i allefall svartrøk og dårlig forbrenning.

 

Så som alt annet her i verden er ikke en sko en sko, ei heller en bil en bil, og absolutt er ikke en boks en boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår