RobinDrift Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Bare lurer på hvordan det blir om 1 kasse med 2 12" står og spiller mot hattehylle med bassrefleksrør og en annen kasse med 2 10" spiller mot baklysa og begge har egen forsterker Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Blir iallefall ikkje bra lyd! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 nei aner ikke bare lurer Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Forskjellige subwoofere som spiller i samme frekvensområde er som regel ikke en god løsning. Utfasing kan forekomme og dette resulterer i en nivåsenking av volumet i enkelte frekvensområder. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 med det samme vi er innpå dette tema. Kan to identiske 12" i kasse uten skillevegg føre til utfasing av hverandre.siden det er samme lydbølgene mot hverandre og vil dermed kanselere hverandre? Men alt er ikke altid logisk så lurer litt på om jeg burde hatt en skillevegg mellom subbene? (skader jo ikke å slenge opp en, men gidder ikke ekstra arbeid om det ikke er særlig hensiktsmessig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 med det samme vi er innpå dette tema. Kan to identiske 12" i kasse uten skillevegg føre til utfasing av hverandre.siden det er samme lydbølgene mot hverandre og vil dermed kanselere hverandre? Men alt er ikke altid logisk så lurer litt på om jeg burde hatt en skillevegg mellom subbene? (skader jo ikke å slenge opp en, men gidder ikke ekstra arbeid om det ikke er særlig hensiktsmessig) spørs på elementet det der du. noen klarer fint å ha en romkamerat mens noen ikke vil ha det å vil stå alene. noen får mer booom da Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 da må jeg også komme med ett tileggspørsmål til det der paul (er ikke ment å være frekk, men vil liksom vite teorien bak det) Hvorfor er det forskjell på elementer? alle lager vel de samnme svingningene i lufta? eneste forskjellen på disse er hvor kraftige disse svingningene er, og bølgelengden osv. hadde man hatt to forskjellige elemtenter kunne jeg vært enig med deg. Men har man to identiske elementer så burde det vel blitt samme prinsipp for alle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 da må jeg også komme med ett tileggspørsmål til det der paul (er ikke ment å være frekk, men vil liksom vite teorien bak det) Hvorfor er det forskjell på elementer? alle lager vel de samnme svingningene i lufta? eneste forskjellen på disse er hvor kraftige disse svingningene er, og bølgelengden osv. hadde man hatt to forskjellige elemtenter kunne jeg vært enig med deg. Men har man to identiske elementer så burde det vel blitt samme prinsipp for alle? noen elementer er sånn. prøv å kjøp to JBL Power 12". prøv de først i en kasse uten skille vegger og derefter i en kasse med skillevegger. hører du ikke forskjell da så får du høre en gang til. noen bassere er nøye på at de får det rommet(i liter) som dem er lagd for, for å spille og yte max!! Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 aha så det er egentlig det det går på? at de må ha den literen de er beregna for ja :) Men oki det kan jeg forstå ;) Noe peiling på om pioneer 3004 spl er kresen på det a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 aha så det er egentlig det det går på? at de må ha den literen de er beregna for ja :) Men oki det kan jeg forstå ;) Noe peiling på om pioneer 3004 spl er kresen på det a? om du har portet kasse er det viktig at dem får riktig. de er jo testet ut på labben hos pioneer. de finner riktig liter mål og sier hva den trenger for å spille best. den literen du har oppgitt på dine basser gjelder. hehe. lover deg t de spiller bedre/hardere med riktig litermål og riktig størrelse på portene. Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 med det samme vi er innpå dette tema. Kan to identiske 12" i kasse uten skillevegg føre til utfasing av hverandre.siden det er samme lydbølgene mot hverandre og vil dermed kanselere hverandre? Men alt er ikke altid logisk så lurer litt på om jeg burde hatt en skillevegg mellom subbene? (skader jo ikke å slenge opp en, men gidder ikke ekstra arbeid om det ikke er særlig hensiktsmessig) Hvis to like elementer står i samme kasse så vil dette ikke ha noen særlig innvirkning på hverandre. Er elementene av forskjellig modell/merke/størrelse etc så kan resultatet bli utfasing. Personlig bygger jeg alltid med separate kammer på alle subwoofere! Gammel vane kanskje... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hvis to like elementer står i samme kasse så vil dette ikke ha noen særlig innvirkning på hverandre.Er elementene av forskjellig modell/merke/størrelse etc så kan resultatet bli utfasing. Personlig bygger jeg alltid med separate kammer på alle subwoofere! Gammel vane kanskje... Mvh Pål blir nok best sånn ser du Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg