esbandos Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 SE POST #10 Hei. Har en b230a jeg fikk start på her idag.. Men den høres ut som den ikke går på alle sylindrene. har bytta plugger, ledninger, justert stift og bytta rotor. Samme problemet uansett.. Den vil heller ikke gå skikkelig på tomgang. Må ha litt choke på for at den ikke skal dø ut selv om turtallet er ca rett på 1000. Den jager også endel på tomgang. 800-1300 ca.. Legger ved noen filmer.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Prøvd å tatt av minuspolen i et par min,for å nullstille hjernen? Pussig problem,aldri vært borti noe lignende. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Er isåfall min hjerne som blir nullstilt.. :p Ikke mye elektronikk på en forgassermotor vet du. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Nei..men hadde samme problem på en fiat med forgasser. Der tok jeg av jordingen i 5-10min,å da ble den bra. Men probleme ble jeg ikke kvitt,det kom tilbake etter noen timers kjøring.. Er vært et forsøk,er det ikke?:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Sikker på att ikke det er sprekk i toppen din? min var likens når toppen sprakk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 er reg reima rett? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Toppen har jeg kjørt med før. Var helt fin da.. har bare gått 200k. Såvidt innkjørt. :p Så tror neppe det er toppen som er årsaken. Topp-pakninga er gåen mellom oljekanalene og ut. Det kommer olje ut av toppen/blokka.. Regreima skal være rimelig rett ja. Er den feil, så er det maks en tann på kammen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 En tann kan være nok det.. Bør vel bytte den topppakningen da.. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Har jo kjørt med en motor der den var 2 tenner feil. Den gikk ihvertfall mer normalt enn denna motoren. Var bare dårlig aks og bunndrag.. :p Denne motoren funker jo fint på turtall. Er jo på tomgang den er helt kråke.. Har også byttet forgassere 3 gang, så er ikke noe der. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Hei å hå.. Nå har jeg fått byttet topp-pakninga å oljelekkasjen så ut til å bli borte. Har også kjøpt nye plugger, samt byttet fordeleren, stiften, kodensatoren og fordelerlokk.. Enda så går ikke bilen på tomgang. Om jeg holder jevn gass slik at turtallet er på rundt 2000rpm, ligger den der ei stund, for å å øke til rundt 4-5000rpm. Tenkte falskluft, så fikk sjekka både innsugspakningen samt forgasserpakningene. Har byttet innsugspakningen, så den er ny. Forgasserpakningene så helt greie ut, å det var ingen lekkasje der. Har sjekket alt rundt innsug og gasser også. Ingen ting som drar falskluft der. Problemet er altså kun på tomgang. Når jeg gir gass og får litt turtall på maskinen, funker den som bare det.. Når jeg da slipper gassen helt, dør den ut. Går også rimelig dårlig uten choke på varm motor. Hva kan være galt her? Nå begynner jeg å bli frustrert. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Ingen som vet? Haster. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Har du sjekket selve forgasseren da? Den er heller ingen evighetsmaskin som ikke trenger vedlikehold vet du. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Har som sagt byttet forgasser 3-4 ganger.. Og 2 av de forgasserene har jeg hatt på en annen motor som fungerte utmerket. Så kan ikke se noen problemer med forgassersiden.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Symptomene høres ut som alt for mager blanding. Som f.eks ved en vacuum-lekasje. Jeg ville ha plugget alle vacuum-slanger, som de til bremsekraftforsterker, fordeler, puls-air o.s.v. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Har igrunnen testet alle vacuumslangene.. Har blindet de fleste også, da jeg kun bruker den til fordeler og veivhusvent.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.