skogs Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Hei. får en regelmessig tikkelyd i en ford fiesta. Det høres ut som det er ventilene, siden tikkingens hurtighet øker lineært med turtallet. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å stille ventilene. Såvidt eg har skjønt det skal eg bare stille kamakslingen noen hakk til den ene eller den andre veien i forhold til registerreimen. spørsmålet er hvilken vei! Er det noe fasitsvar på dette? kan det være så greit at når kamakslingen er feilstillt ene veien så kommer det tikking, og andre veien så kommer det andre bivirkninger? Mvh Øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Kammen skal ikke justeres her nei. Greit å nevne hva slags Fiesta dette er... Hva slags motor osv. Tipper det er en gammel CVH motor siden du sier kamaksling i entall...? Disse har vippearmer som skal justeres. Mener å huske ventilklaringen står på en lapp på toppdekselet på de fleste CVH? En annen kjent årsak til tikking på disse er utslitte eller slitne løftere. Det går veldig rask å demontere disse eventuelt, for å kjenne på bevegelsen i de. Og så evt rense de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 På sierra var det et problem med dårlige kamaksler. Se etter om slitasje etter vippene, Bytt da både kamaksler og vipper (og tetteringer rundt ventiller (blå røyk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Like håpløst hver gang. Fiesta er levert med minst 15 forskjellige motorer, og når man ikke en gang oppgir årsmodell blir det ikke så lett og hjelpe. Liksom litt forskjell på en 77 900ccm, og en 08 ST Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Kammen skal ikke justeres her nei.Greit å nevne hva slags Fiesta dette er... Hva slags motor osv. Tipper det er en gammel CVH motor siden du sier kamaksling i entall...? Disse har vippearmer som skal justeres. Mener å huske ventilklaringen står på en lapp på toppdekselet på de fleste CVH? En annen kjent årsak til tikking på disse er utslitte eller slitne løftere. Det går veldig rask å demontere disse eventuelt, for å kjenne på bevegelsen i de. Og så evt rense de. Er ikke justerbare ventiler på CVH motoren. Hydrauliske løftere der. (unntatt Escort RS 1600i)OHV/HCS/Kent derimot Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogs Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ford Fiesta 1.3Liter 96modell! på motoren står det Endura E, EFI! her var det mye kunnskap gitt:)takker! det virker som tikkingen blir sterkere. tippet bare at det var en kamaksling, har ikke supermye peiling på bilen enda, men eg kommer meg:P hmm, vippearm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Ford Fiesta 1.3Liter 96modell! på motoren står det Endura E, EFI! her var det mye kunnskap gitt:)takker! det virker som tikkingen blir sterkere. tippet bare at det var en kamaksling, har ikke supermye peiling på bilen enda, men eg kommer meg:P hmm, vippearm? Den kan justeres, men vet du ikke hvordan du gjør det, anbefaler jeg et verksted. Det tar ikke lange tiden, men det må gjøres i rett rekkefølge Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogs Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Litt av greien er at jeg vil lære meg å gjøre slike ting selv, selv om det blir mye arbeid. kunne du gitt meg en kjapp innføring? eller en liten ledetråd til hvor jeg kan finne en slik innføring i hvordan man gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenn985 Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 har en mondeo. og der blir det samme tikkingen vis oljen ikke blir skiftet fort nok. pga ventilløfterne får for tykk olje. dette er e 2liter zetec så vet ikke om det er samme men dette er min erfaring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.