SHV Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Det var et mistenkelig høyt oljeforbruk... Har du peilet den i ettertid? Bruker den like mye nå også? Du får følge med litt fremover, peile ofte og høre etter ulyder..... Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by vikings Skal aldri stole på ei oljelampe, det er ikke alltid den lyser selv om det er for lite olje. Man bør peile olja minst 1 gang i mnd. Selv så peiler jeg vær gang jeg fyller bensin. Men at en så ny bil skal bruke så mye olje er merkelig, min bruker nesten ikke olje, og iallefall ikke så mye at jeg må etterfylle. Blei ikke motoren varm av dette da Dr_S? Ikke mer enn normalt Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 du har ikke sett noen "markeringsflekker" der bilen pleier å stå parkert da.. så mye olje må da være unormalt å bruke på 2 mnd? Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by Vantage du har ikke sett noen "markeringsflekker" der bilen pleier å stå parkert da.. så mye olje må da være unormalt å bruke på 2 mnd? Den lekker ikke noe olje, nei :cool: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Bruker ikke en BMW ca 1liter pr 100mil da? Kommer jo litt ann på hvor mye du har kjørt på 2 mnd å da.. Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Originally posted by Fyrsten Bruker ikke en BMW ca 1liter pr 100mil da? Kommer jo litt ann på hvor mye du har kjørt på 2 mnd å da.. Det gjør ihvertfall ikke min! Knapt merkbart oljeforbruk. 1l pr 100 mil blir jo 15-20l i året sånn i snitt. Det er MYE! Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar H Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Min 318 bruker 3l olje til 60l bensin:rolleyes: Bare det holder 2år til er jeg fornøyd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikk Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Merkelig at oljelampen ikke slår seg inn, på min gamle e30 med checkpanel i taket stemmer motorol-dioden akkurat med min. merket på peilepinnen. Motor bruker vel 1liter olje pr. 3-4k km, og oljelampen stemmer hver gang.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 To ganger har jeg klart å glemme å peile olja, to ganger har jeg nesten gått tom, og etter begge gangene kom det plutselig ventiltikking (to forskjellige biler).... kjedelig. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekanikeren Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Jeg har selv opplevd å kjøpe bil, med et svimlende høyt oljeforbruk, det gikk fort en liter i måneden. I mai dette år bytta jeg derfor til halvsyntetisk olje, og har ikke måttet etterfylle en gang. Dette tyder igjen på at motoren får bedre smurning. At oljelampa ikke tenner, tyder på at oljetrykkbryteren enten har dårlig kontakt eller at den er defekt. Bryteren finner du på kupe siden av motoren, like over bunnpanna. Se etter oljelekasjer i det det hender at defekte brytere lekker som ei sil. Ny bryter koster mellom 50 og 200 kr! Lykke til:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Dette har du allerede postet i en annen tråd, dessuten er tråden 1 år gammel...:rolleyes: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg