Gå til innhold

US vs. UK/Euro/Jap Evo 8 ?


blown

Anbefalte innlegg

Jeg pusler med tanken på å importere meg en Evo 8 fra USA, men ser at det er noen forskjeller på US-versjonen og f.eks. UK-versjon.

 

Hvis jeg har forstått det rett så mangler US-versjonen S-AYC, har forskjellig front-diff, ikke 6-trinns kasse, og er tunet litt ned pga. strengere krav til avgasser. Har jeg fått meg med det meste da?

 

Jeg kommer til å justere opp turbotrykk og gjøre enkle bolt-ons, men har ikke planer om å oppgradere turbo mm. (i alle fall ikke i første omgang).

 

Så er spørsmålet: til en bil som vil bli kjørt hovedsaklig på gata, vil jeg merke noen særlig forskjell uten AYC og bare 5 gir? Veldig lav dollarkurs frister veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hopper på denne linken jeg hehe driver med det samme om dagen selv...

men jeg vurderer og ta inn en EVO IX jeg da...

men det med AYC hummm det har ikke jeg fått med meg...det er kjipt...men ikke noe info. om åssen det er uten den da...

men jeg veit det er 6gir på EVO IX mr utgaven da...men åssen ere du hadde tenkt deg og importere da?hente selv eller sette det bort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evoen i USA har litt større seter (for å holde på litt større amerikanere) og AYC kom der borte i 2005. Som du sier kom Evolution MR med 6-trinns 'kasse, men det gjaldt også for VIII MR, ikke bare IX MR :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg pusler med tanken på å importere meg en Evo 8 fra USA, men ser at det er noen forskjeller på US-versjonen og f.eks. UK-versjon.

 

Hvis jeg har forstått det rett så mangler US-versjonen S-AYC, har forskjellig front-diff, ikke 6-trinns kasse, og er tunet litt ned pga. strengere krav til avgasser. Har jeg fått meg med det meste da?

 

Jeg kommer til å justere opp turbotrykk og gjøre enkle bolt-ons, men har ikke planer om å oppgradere turbo mm. (i alle fall ikke i første omgang).

 

Så er spørsmålet: til en bil som vil bli kjørt hovedsaklig på gata, vil jeg merke noen særlig forskjell uten AYC og bare 5 gir? Veldig lav dollarkurs frister veldig...

 

 

Du merker AYC kun på bane. Merker du det på veien burde du ikke ha førerkort. Du må presse sinnsyk hardt skal du merke den på vei. Jeg liker den siden den faktisk "redder" deg slik at du kan gjøre "kjørefeil" uten å kjøre av. Kjører du alt for fort inn i svingen hjelper ingen ting, men kjører du innenfor fysikken så gir dette systemt deg ca.20% mere veigrep og gjør deg til en bedre sjåfør. Systemet er det som ordner playstation følelse kort sagt ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei.

 

Tenkte faktisk ikke på at de ikke hadde AYC i USA.

 

Men så er det de som banner over AYC også. Men det er gjerne de som ikke gidder/kan å skifte olje på den. AYC oljen sirkulerer ikke i systemet, og blir ganske varm ved mye bruk (les mye AYC bruk, f.eks banekjøring på feil side av grensen, hehe).

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår