Gå til innhold

Lakkforsegling - ny bil

Ranger emnet


s-grey

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som kan gi meg et tips på hva man skal velge og hvorfor? Venter på ny bil og har vurdert Ditec og Tefcar så langt. Eller finnes det andre og bedre alternativer? Tenker utelukkende på å overlate jobben til noen som kan dette. :hide Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så syns jeg du skulle ta på deg den jobben selv!

Ingenting er mer kos enn å dille med bilen når våren kommer :)

 

Det finnes veldig mange bra produkter der ute, men jeg vil anbefale deg produkter fra Chemical Guys.

Ez creme glaze og Jetseal 109, det er en gull kombinasjon!

Hvis du ikke har maskin, kan du påføre disse på bilen din med en skumgummipad (foam pad).

Får kjøpt produktene her i Norge hos Scandic Shine AS

 

Mvh

Tommy

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har behandla bilen min hos Tefcar. Vet ikke helt hva jeg skal si. Behandlingen funker bra, og bilen blir lettere å holde ren. Tar en etterbehandling i året, slik at den holder seg blank og pen.

 

Men liker du å "kose" med bilen tar du jobben selv. Savner å polere bilen selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mye mye bedre å gjøre jobben selv. Pleier selv på to helt nye biler en 318i touring og en X3 2.0D dette er tyske biler med hard lakk så den ene er forseglet med Wolfgang deep gloss paint sealant, og den andre er vokset med P21s Cocours carnuba wax. Synes sistnevnte er best, men vet ikke hvem som er best på beskyttelse.

 

Vet ikke helt hva du ønsker og oppnå med lakkforseglingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på også å sjekke med bilforettningen der du kjøpte bilen eller merkeforhandleren om de har noe "mot" at du forsegler lakken din, har hørt så mye rart om at garanti bortfaller ol mht lakkforsegling med enkelte merker.

 

Ditec skal vel være ok, men jeg hadde også tatt jobben selv, da det er så mye som er SÅ enkelt å jobbe med der ute etterhvert, men om du drar i gang med de gamle "gode" hadde keg også sendt bilen til behandling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår