Gå til innhold

'68 Chevelle 4dht?

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Fra 1988 til 1993 hadde jeg en '68 Chevelle 4DHT. Den var i blå metallic med sort vinyltak, sort innredning sofa foran. Motoren var en 307 med Powerglide. Regnr var PN 60040 (eller var det 40060?)

Tror det var på høsten '93 jeg solgte den til en fyr fra Gardermoen-området.

Hadde vært moro å vite om bilen lever ennå?

 

Noen som har sett den? Er ikke mange 4DHT'er har jeg skjønt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardtop'en har kun en tynn cromlist mellom vinduene når viduene er lukket. Den listen følger med bakre sidevinduet når det sveives ned.

Hardtop'en har ikke dørlister overhode rundt sidevinduene. De går helt opp til takrennen. På bildet ser du dørlister i bilens farge rundt både fremre og bakre sidevindu.

 

Siden 4-dørs og stasjonsvogn- Chevellene fra og med '68 fikk litt lengre akselavstand enn 2-dørs og cab er det også lilte trolig at karosseriet har blitt byttet til 2dht.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke direkte. Jeg jobbet i forsvaret. Flyttet hele tiden, hadde ingen plass til bilen, hverken god lagring og ihvertfall ikke mekkeplass.

Hadde jeg hatt bilen lengre ville den antakelig endt opp som en rusthaug. En slik bil (4 dørs) vil det i tillegg være begrenset hvor mye det er lønnsomt å legge i den av arbeid/penger.

 

Mener ikke at alt må lønne seg, men hadde den vært en 2dht, ville jeg nok vurdert å bare "salte den ned" noen år, og ta opp arbeidet på den igjen senere.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DeejPhant

Altså.. Etter det jeg leste ut av den annonsen så fikk du en bil med 400hk for 35000,- Mye motor for penga det ass..

 

Går disse bilene noe bra a?

 

Bilene går bra de, bare de får motor nok.

De veier jo omtrent det samme som en Ford Granada eller Volvo 240, så med 400hkr flytter jo det seg.

 

Problemet med en 4D biler uansett HT eller ikke, er at man ALDRI får igjen pengene for å koste på en slik bil. Prismesig stanger den hue i taket på rundt 50-60.000 nesten uansett hva som er gjort på den. Er bilen kjøpt for rundt 30-40.000 er det kort vei opp til 60.000.

 

Selvfølgelig kan man si at det er mye bil og hkr for pengene hvis motoren holder hva selgeren lover, men man får jo tilsvarende lite igjen den dagen man selger bilen videre.

 

 

Men alstå: Ingen som har sett min gamle 4DHT?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår