luigi Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 (endret) Siden jeg greide og vrake gammel bilen min. så sletta jeg den gamle tråden og lager en helt ny! i gammel bilen hadde jeg og noen venner bytta fra B21A til B230AT, fem dager etterpå på hau i grøfta.. men ok. Henta meg ny bil, en volvo 240 1984 mod med B21A, motoren starta ikke når jeg henta den så den måtte på tilhenger. kom hjem og fikk goførti til og hjelpe meg med og få start. sjekka reg og d var rett. sjekka tenninga, og den var feil, stilte inn og biln starta. men gikk ikke rent. kom fram til at pluggene og pluggledingene var dårlig. bytta alt det og ble mye bedre. men biln gikk vældi dåli, max toppfart 150kmt.. så jeg og noen venner plokka ut B230AT motorn som sto i gammel bilen. men siden motoren hadde stådd med rent vann på så hadde en frostkork sprotti ut.. 33kr på volvo og jeg hadde ny krok og plugga i. funka knall! så var d og ta ut gammel motoren og sette i B230At motoren. funka kanll! Så var d og plokke resten av gammel bilen, som senke fjærer, sentralås (kjøpt på QXL) målere, ratt, felger, lister, sota ruter på bakdørene, og ta alt av res deler som pærer og lykter. og så var d og montere alt av stæsj. har bare fjørene igjen, tar d til sommern. så litt bilder! slik sto den når jeg så på den, har stådd slik i ca 2 år. sto inne på et lager, der di lager betong, så er litt betong, så den var litt støvete. fådd bilen hjem, og vaska den. ikke fådd jort noe med bilen. ganske strøken. jess. montert R-sport trekk. lakka grilnn og listene over lyktene. ikke montert emblem enda. syns det ser så mye bedre ut med sort front. ok bil. lys i hele nedre rad. kjedlie dårlige motoren. testa 16" felgene. ser da litt bedre ut! har ikke på senter koppene. demontering av B21. dette skjer når man holder full gass i 5min og slår tenninga av og på, BANG!. Her blir B21 motorn løfta ut. Og her står B230AT motoren og venter på og komme i. så var b230AT motoren i:D lakkert speilene i samme farge som bilen. speilene montert. montering av boostcontroller. inni bilen, monterte den på baksiden av dekslene som står rundt mitt consollen i dasjen. var og handla litt på Biltema. spacer: 5mm. og Tåke lys med blått glass. prøve monterte spacerne bake: er dette trygt og kjøre med ? trygt? (har bolten som skal stå der altså) spredere montert, skal inn i leppa når jeg får tid. bruker dem ofte :p så noen bilder av gammel bilen. savner den! sukk... sukk.. sukk.. sukk.. sukk.. Så noen bilder av dele vogna mi, er fra den jeg har GLE rattet og motoren og noe intriør. så viss d er noen som trenger 4x kvite dører eller ett meget bra halvsnute panser ROP UT! ellers blir di sveise stål... Vidre planer for bilen. * montere senke fjerer. * få tak i Eiker felger. * sveise litt rust. * har store planer om Bross front fanger. * Gruppe A vinge når jeg får råd. * få mere futt ut av motoren. * sperre har ikke jort meg noe. * skilt plate. * få tak i den siste sorte lista over fangern bake på venstre sia. Endret Mars 7, 2009 av luigi endra navnet på tråden Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 er egentlig felgene dine rette etter veltinga? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 er egentlig felgene dine rette etter veltinga? stussa litt på det eg og.. :P hehe.... og du børr finne deg lengre bolter vist du skall bruke di biltema spaceranne... og biltema specera er en dårlig ting og putte på, dei ødlegg hjulboltanne... pedersen selg skikkelige, 25mm, passa bra på 240.. :) og må kappe litt hjulbuen bake.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 bilen så ikke verst ut den! Ble fint med sort front. 25mm spacerne blir nok for mye med de hjula der. Lengden på boltene var i grenseland ja, hva med og bruke 3mm spacerne i steden? eller så bør du ha lengre bolter Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Pass deg for de spacerene.. Jeg glemte meg helt en dag jeg var ute å sladdet at jeg hadde de på.. Plutselig kom bakhjulet trillende forbi meg når jeg kjørte i 50.. Ingen skader heldigvis.. Men skal du på død og liv ha de, få på lengre bolter. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 deilig bil du har. kjedlig det med den andre da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 er egentlig felgene dine rette etter veltinga? ja det er litt ubalanse, men merka ingen ting når jeg kjørte:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 bilen så ikke verst ut den! Ble fint med sort front. 25mm spacerne blir nok for mye med de hjula der. Lengden på boltene var i grenseland ja, hva med og bruke 3mm spacerne i steden? eller så bør du ha lengre bolter Takker:) ja spacerne er jo billig så kan prøve med 3mm heller:) d stod 215 55 16 gummi på di felga så di er litt brede for felgen. har 205 55 16 på to av di andre felgene. og 215 på di to andre. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Pass deg for de spacerene.. Jeg glemte meg helt en dag jeg var ute å sladdet at jeg hadde de på.. Plutselig kom bakhjulet trillende forbi meg når jeg kjørte i 50.. Ingen skader heldigvis.. Men skal du på død og liv ha de, få på lengre bolter. hohohoisann, ikke bra! nei skal jo ikke ha dem på viss dekkene mine faller av:P da får jeg heller prøve med 3mm spacerne ;) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 deilig bil du har. kjedlig det med den andre da Takker:) jeg er ikke så fornøyd med farga, med d får bare være, blir sikkert bedre når bilen får en polis, tror ikke den har blidd polert på 10 år... ja jeg savner gammel bilen...! :( Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 en liten Update med biler av intriøret. håper d faller i smak :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 bra tråd du har laget! fin den nye bilen, men jeg savner den gamle bilen din jeg å, svidd mye gummi med den:) Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 bra tråd du har laget!fin den nye bilen, men jeg savner den gamle bilen din jeg å, svidd mye gummi med den:) ja har lagt litt meir tid på denna tråden:) hehe, ja det gikk nån dekk på den:P ganske sykt at krysse holdt så lenge:p huska det va sinsykt med slakk i det:p Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gleb230fk Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 hallo...veldig bra spesielt det med felger og grill ;) tenkte å skaffe en sånn turbo motor jeg også men jeg klarer ikke å finne noen :(...dessuten er jeg blakk :( hvor mye må man gi for en som er helt ok...synd det der med den vraka da... Siter hilsen mikael ;) volvo 240 gle 88 suzuki ts 50 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 hallo...veldig bra spesielt det med felger og grill ;) tenkte å skaffe en sånn turbo motor jeg også men jeg klarer ikke å finne noen :(...dessuten er jeg blakk :( hvor mye må man gi for en som er helt ok...synd det der med den vraka da... ja er meget fornøyd me felga! litt mere kant så har dem hvert perfekt! ga bære 2000 for dem:) jeg ga 4000 for en hel bil med motor i:) men bare motor er ikke verd så mye, er ikke spes pop disse, siden dem sluuuuker, altså en B230AT motor som jeg har! ;) ja gammel bilen sitter enda i hjerte mitt.. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg