Gå til innhold

Enkel trimming av motor?

Ranger emnet


hawkie

Anbefalte innlegg

Hai. Har en krute god '97 toyota carina med 1,8 107hk leanburn motor i prikk stand, som det ville vært morro å piffe opp litt siden jeg alt har gjort interiøret og eksteriøret litt mer sporty.

 

Om den faktisk har 107hk enda, eller om en neve hester har lurt seg ut over årene, ville det uansett vøri morro å få ut anslagsvis 10-20hk ekstra.

 

// Fins det noen bra triks i ludo som gjør at den yter litt mer, uten at motoren får leveårene piska ut av seg?

 

// Nå er jeg ny på trimming/tuning/chipping/, er det nødvendig å bytte mine (nye stock) bremser hvis ytelsen blir økt til 110- topp 130hk?

 

// Fins den en benk i vestfold man kan bremse bilen på? :)

 

 

 

Har søkt litt rundt, fant ikke noe spesifikt som gjorde meg stort klokere.

Takk på forhånd!

If it's unsafe to race it, style it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allrigth:) Er det noen regel for hvor mye du kan øke ytelsen før du må oppgradere bremser etc?

Bremser har vel med toppfarten å gjøre.

Originalt er de dimmensjonert for bilens toppfart, altså rundt 200kmt.

 

Regner ikke med at du bruker å kjøre noe fortere enn det uansett, selv med 20hk ekstra.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å oppgradere bremser når motoreffekten økes. Hvor stor motoreffekt bremsene du har på bilen er gode for er en anen sak.

 

Generelt sett så lønner ikke husmortrimming seg. Hvassere kam og eksosanlegg vil gi deg noe mer effekt. Ellers så er alt annet mer skrytehester, enn virkelig effektøkning.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår