Gå til innhold

Hercules/Megahjul

Ranger emnet


Skaumann

Anbefalte innlegg

Jobben min har akkurat tegnet avtale med Megahjul i Stavanger, så jeg reiste avgårde for å kjøpe to stykk testvinnerdekk (ContiContact 2). Det hadde de ikke på lager og får det ikke inn igjen fordi de mener det er et problemdekk med masse feil. Jeg spurte derfor om Nokian Hakka som også kommer godt ut i tester, men svaret ble nei...

Jeg ble meget skeptisk av at de slakter annerkjente dekktyper som de selv forhandler!?

 

De hadde derimot Hercules dekk på lager... Jeg har forsøkt å finne tester av dette dekket på nett uten hell. Har noen noe som helst erfaring med denne dekktypen (sommerdekk)??

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen erfaring med hercules, men kan bekrefte at conti er møkkadekk. pikkene detter ut, dekka blir urunde, og griper dårlig dessuten blir de fort slitt og er ustabile på vått føre. hakka derimot er etter min mening det beste vinterdekket noensinne, griper sykt bra på is og løs snø, piggene sitter godt og dekka er slitesterke. fint om du kunne komme med en vurdering hvis du skal teste hercules.

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan bekrefte at conti er møkkadekk. pikkene detter ut, dekka blir urunde, og griper dårlig dessuten blir de fort slitt og er ustabile på vått føre.

 

Og jeg kan bekrefte at Conti er et kvalitets dekk, har piggfritt nå, men kjørte pigg før og mistet ikke noen flere pigger fra de enn andre dekk gjør. Har aldri opplevd at de blir urunde eller at conti er ustabilt på vått føre. Det strider også mot alle tester jeg har lest. Slitasje har vært et problem fordi som kjører lengre enn normalt pr sesong(mer enn 10.000), men trodde det var sommerdekk det gjaldt?

 

Bra dekk koster, selv om det selvsagt finnes dekk til en rimelig pris som ikke ligger så langt unna de beste. Se f.eks testen av sommerdekk på motor.no

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern har Conti piggdekk på Merca si, den bilen har aldri vært så framkommelig på vintern før, og de ruller nå andre sesongen med alle piggene på plass, til tross for at jeg har vært å kjørt u-svinger med flat fjøl i 2. gir om dere skjønner hvor jeg vil.

Men hvordan de spiller nye er kan jeg ikke si noe om, alt jeg veit er at Conti alltid har stått for kvalitet når jeg har vært borti de.

 

Nokian dekk funker også godt dem, men på noen biler duger de ikke for fem flate, har ikke peiling på hva som forårsaker dette, men jeg veit av en bil som fikk forstillingsproblemer begge gangene bilen trilla på Nokian dekk. Når man fikk forstillinga på rett kjøl og kjørte på andre hjul fungerte alt som smør;)

 

Når det kommer til Hercules dekk, ender jeg sikkert opp med ett sett slike dekk selv til sommern, det eller ett annet såkalt "billigmerke", og alt jeg har hørt om dem er at veldig mange er supergode på tørt føre, og da ofte bedre enn andre dyrere konkurenter, men at de kanskje kan virke litt dårligere på våt veibane og at man i værstefall kan oppleve at rompa kommer dersom du har krafta på rette hjul og går på litt for friskt i svingen...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit at conti kommer bra ut i tester, men vi slutta å forhandle dem på jobben fordi kundene ikke var fornøyde, hadde selv conti pigg en halv sesong, da var det ikke mer pigg igjen. mange som kommer inn og tror de har mye luft i dekket, men egentelig så har bare conti dekka slitt seg mer på midten enn sidene, hakka er best.

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye kritikk av vinterdekk, men nå¨gjelder jo diskusjonen sommerdekk, tror kanskje jeg bare prøver Hercules og krysser fingrene for at jeg holder meg på veien

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ContiPremiumContact 2 på min bil, og de er skikkelig bra dekk. Bråker forsåvidt lite i forhold til endel annet, særdeles bra grep på tørr og våt asfalt. Meget bra på bremse rett fram på vått føre, men ikke best på brems i sving.

Jeg vil absolutt anbefale dette dekket til mange andre som evt. lurer på dette dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår