Gå til innhold

Bytting av girkule, dørknotter og trekking av dør?

Ranger emnet


Pegasus86

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en P106. Men har problemer når jeg skulle skifte girkule, det går ikke:O Ikke går det ann til å skru og ikke dra av.. Hvordan gjør jeg det? Og dørknotter (altså de låseknobbene som fyker opp og ned når du låser)hvordan bytter jeg de? Prøvde å dra de av men gikk ikke:O Er det lett å omtrekke den stoff delen av døra? hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder girkula så skal det bare være å dra (noen skal også vris en kvart omdreining), men du må dra HARDT ! Den SKAL løsne hvis du bare tar i nok. Flere som har slitt med dette før, men samtlige har løsnet til slutt.

 

Hentet dette fra Pugklubbens sider:

 

Evt. løft på skinnkappa, se om det er 3 små bolter du kan få lirket inn en umbraconøkkel inn i...om den er original kan sikkert ovennevnte metode testes...men vanligvis holder det at du setter deg midt mellom setene, tar opp takluka (i mitt tilfelle... ) tar spenntak mot torpedoveggen og drar det du eier og har mens du vrir på den...

 

Pass bare på tenna og nesa, for når den kula først løsner så.....ja jeg trenger vel ikke si noe mer om hva som kan skje da :boxing.... Sørg også for at det ikke er noe du kan ødelegge deg på i baksete når du (kanskje) lander på ryggen der, he-he !

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Akkurat kjøpt meg en P106. Men har problemer når jeg skulle skifte girkule, det går ikke:O Ikke går det ann til å skru og ikke dra av.. Hvordan gjør jeg det? Og dørknotter (altså de låseknobbene som fyker opp og ned når du låser)hvordan bytter jeg de? Prøvde å dra de av men gikk ikke:O Er det lett å omtrekke den stoff delen av døra? hvordan gjør jeg det?

 

 

For å bytte låsepinnen må (avhengig av 106-modell) du tar av hele dørtrekket eller ta vekk den svarte plastikk-beskyttelsen som sitter rundt låsepinnen. De skal skrus av.

Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår