Gå til innhold

Banekjøring Rudskogen, lørdag 5.april!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en "lang" og kald dag.

Startet litt dårlig, men men.

Vi dro fra askim halv sju.

Det første som skjedde var at det var syyykt glatt, ergo det gikk i 50-60 hele veien.

Vi var to biler som kjørte ifølge nedover(se: blågrå 740stv med oransje felger og hvit 940 sedan).

Fant brått ut at det var glatt allerede ved jorbærsletta, i svingen der fikk brutter trena litt på "drifting" med henger(se: henger med 36hjul) :S.

 

Det neste som skjedde var at hjulet til stv. begynte sjangle no voldsomt, vi blunka som fy og i det han stoppet hoppet hjulboltene ut(litt hastverk i å få kommet seg på treff?)

Vi ble stående som numer 10-15 i køen eller no slikt, portene åpnet vel rundt 8.

 

Først lesset vi dekk og annet pikk pakk, så gikk sjåførene og meldte seg, for så å ta fører møtet, så bytte hjul.

Skulle nok bytta hjul med engang og kjørt rett i teknisk, endte med 3-4timer venting på å få sjekket bilen.

 

Så kom man endelig på banen, da hadde man fått satt på no hjul som satt alt for godt bak i forhold til forhjula.

 

Etter dette gikk alt på skinner vil jeg si, berging av biler var det jo endel av i starten, men det gikk forholdsvis fort unna.

Og nada tull fra tilskuerne eller sjåførene, for uten om de som fant ut at det var lurt å burne midt på plassen.

 

Så takk til Råner'n for et skikkelig kos og kjølig treff.

Eneste som trengs å organiseres litt bedre er teknisk, men virket som om de gjorde så godt de kunne, kom tross alt over 120 biler som skulle på bane. Så det tatt i betraktning gikk det veldig bra.

NB: prøve få lagt ut endel bilder iløpet av søndagen.

- 75 mk2 Ford Capri 2.0(is?) (venter på kjærlighet)

- 740GL stv

Supporter of Team Volvo Børnout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der. Mye drifting med påfølgende utforkjøringer og grus utover banen. Ikke så egnet for de som kjørte spor men det lå vel i kortene.

Teknisk var dårlig organisert. De som stod og viftet med støymåleren brukte sikkert 15 min pr. bil. Møtte opp 0730 men kom ikke ut på banen før kl. 1130. Rakk 4 pass på 8 timer.

Til tross var det kjempegøy å kjøre på bane igjen.

Kjørte 1:09.9 og 161 km/t på sletta tatt med GPS laptimer i tett trafikk. Trodde ikke bilen var i stand til å komme under 1.10 men :peace:

Det var 2 stk EVO der som gikk virkelig bra. En med alle klistremerkene i hele verden , 350 hk og en mørk blå metallic/flake med 400hk. Den siste klart raskest.

Det var også en hvit E30 med ukjent sugemotor og en blå pug rallye som kjørte raskt.

 

Den Audi'n over gikk veldig bra rett frem men skrubbet nesten nedi med speilene i svingene.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der. Mye drifting med påfølgende utforkjøringer og grus utover banen. Ikke så egnet for de som kjørte spor men det lå vel i kortene.

Teknisk var dårlig organisert. De som stod og viftet med støymåleren brukte sikkert 15 min pr. bil. Møtte opp 0730 men kom ikke ut på banen før kl. 1130. Rakk 4 pass på 8 timer.

Til tross var det kjempegøy å kjøre på bane igjen.

Kjørte 1:09.9 og 161 km/t på sletta tatt med GPS laptimer i tett trafikk. Trodde ikke bilen var i stand til å komme under 1.10 men :peace:

Det var 2 stk EVO der som gikk virkelig bra. En med alle klistremerkene i hele verden , 350 hk og en mørk blå metallic/flake med 400hk. Den siste klart raskest.

Det var også en hvit E30 med ukjent sugemotor og en blå pug rallye som kjørte raskt.

 

Den Audi'n over gikk veldig bra rett frem men skrubbet nesten nedi med speilene i svingene.

 

Syntes det var i overkant mange utforkjøringer =) Siste løpet jeg var utpå så var det 4-5 biler som stå helt utenfor asfalten (har det på video) og det er litt i overkant (altså i en enkelt runde!) .. masse grus og dritt på veien gjorde det vanskelig å gjøre noe gøy.

 

Var oppe i over 170 på sletta, noe som resulterte i en relativt skummel nedbremsning på enden av sletta og hjertet gikk relativt langt opp i halsen :D

 

Var fornøyd med arrangementet selv om det ble litt ventetid, fikk kjøre 4 løp på banen og da var det ikke mer bensin igjen på tanken ... produserer en video som kommer ut i løpet av noen dager.

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår