Børnerud'n Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 På 4-link skal vel stagene være lika lange egentli..? På 240 e det nedre "staget" en bærearm, går forbi bakakslingen (som forsåvidt ligge oppå..), mens de øvre stagene e for å hindre at akslingen vrir fram/bakover. 4-link e 4 stag BAK TIL bakakslingen, der alle 4 stagene holde akslingen på plass, gir større vandring opp/ned om det e ønskelig, og sørga for at bilen sette seg og suge seg bedre fast når du aksellerere. Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LfX Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Vet at den første forklaringa mi ble litt "over the top" og muligens litt vannskelig å forstå... Er ikke så flink til å forklare slike ting med ord. Hvor lange 4link stagene er, er ikke så farlig, bare de øvre er like lange, og de nedre er like lange (med forbehold om at de er festet til karosseriet på samme sted i forhold til hverandre). Det viktigste er at avstand fra feste i karosseri gjør at akselen sitter mest mulig rett i forhold til karosseri. (mulig jeg mistet meg selv der inne et sted...) Vinkling av aksel er også viktig (justeres ved at øvre eller nedre 4link stag justeres inn/ut). Hvorvidt man får bedre feste ved start, er forkjellig fra bil til bil, og må prøves under forskjellige forhold, dekk etc. (kommer litt an på vilken effekt man er ute etter.) Om dette ikke har svart på noe som helst, beklager. Om det har hjulpet... bare hyggelig :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Det som er paa volvo orginalt er panhard staget og 2link stag (anti tramp) Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 man får kjøpt justerbare panhard-stag: http://www.mvpvolvo.com/frm_index.cfm?gear=3P3&tooth=87 ps. om dere vil surfe på resten av siden, må dere gå inn via hovedsiden: http://www.mvpvolvo.com Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.