Gå til innhold

Varsling av fartskontroll + Forenklet forelegg = ?

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke lov å sette opp fotoboks uten varselskilt. Men det er kanskje på grunn av at man blir "overvåket"/tatt bilde av og det strider imot personvernloven dersom det ikke varsles at det er overvåket.

 

stemmer det ja.. bra vi har datatilsynet;D

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte?

At politiet gir deg bot for det.

 

STÅ PÅ DITT. TREKK GODTATT FORELEGG.

 

Det er ikke forbudt å blinke med lysene, du møtte flere biler en uten lys og en som manglet et lys.

 

Dette minner mer om maktmisbruk og en politifaen som ikke fikk svinge bøteheftet så mye som han ville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å bruke park+tåke så lenge det er lyst ute, så det er ikke derfor du fikk bot for unødvendig bruk av lysene.

kjører stort sett 10 for fort men det jevner seg ut med feilvisninga på speedo

Kan hende du har testet dette, men hvis du ikke har det så burde du ikke forvente det, fordi det har med dimensjon o.l på dekkene å gjøre også.

Peugeot 406 2.0

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjørte forbi en fartskontroll for motgående felt i fjor. Jeg så at dem vinket inn rubbel og bit på denne sletta som de aller fleste ligger i godt og vel 15-20km over. Så da jeg skulle kjøre samme veien tilbake igjen rett etterpå, hadde jeg denne kontrollen i bakhodet, og lå nøyaktig på 60km-merket hele denne strekka, noe som skapte en lang kø etter meg med sikkert en god endel aggresjon fra disse. Regner med at de ikke var fullt så irriterte da dem fant ut at jeg forhindret en hel rad med biler i å bli stoppa og sikkert ilagt store bøter.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøre forbi en radar idag tidlig, viste om den så blinket med tåkelyset bak til bilen bak og blinket med lyset forann når jeg hadde passert. Dette gjør jeg alltid og setter alltid pris på det når andre gjør det med meg :)

 

Det var ikke en radar du så, men en laser. Radarene er tatt ut av bruk.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le da jeg så denne tråden..

Akkurat kommet inn døra etter å ha kjørt dama på jobb, og på veien var det kontroll inn mot byen.

Jeg ble ikke stoppet, så på vei ut blinket jeg til alle rett før kontrollen..

Ville skyldt på jordingsfeil i lysbryteren:p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en radar du så, men en laser. Radarene er tatt ut av bruk.

 

Det blir fortsatt brukt en radar her i landet, men den er på deling mellom akerhus og østfold. Så sjangsene er jo relativt små for å bli tatt i radar. Men jeg greide det selvfølgelig... Men det er flere år siden.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fortsatt brukt en radar her i landet, men den er på deling mellom akerhus og østfold. Så sjangsene er jo relativt små for å bli tatt i radar. Men jeg greide det selvfølgelig... Men det er flere år siden.

 

I følge min bekjente i Politiets data- og materielltjeneste (PDMT), som har ansvaret for det skrotet der, er alle radarene tatt ut av bruk... Han kan selvsagt ta feil, men det er lite sannsynlig :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår