Gå til innhold

Håvard's plass.Oppstart av Omega turbo S43

Ranger emnet


Bambo

Anbefalte innlegg

Tøff den kadett'n din :P Fått noe svar fra biltilsynet ang godkjenning av LET motor i omega? Lurer på hvordan det er er med bremser egentlig, i teorien skulle det vell gå fint med MV6 bremser skulle det ikke?

 

Meeen regner med det blir litt større uansett da motor neppe blir orginal etter/om godkjenning :P

Opel Omega B2 c20let @ gt2871 phase 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke levert søknaden.

BAre bygger om å viser den. Ettersom Omega B kom orginalt med 211 hk så trenger en ikke søke visstnok for å godkjenne den inntil den effekten.

Så godkjenner den med orginal let.

Skal heller ikke skremme den opp noe voldsomt da det her er en arbeids og bruksbil. Tipper det blir 240chip, anna turbo og cooler.

Å satse på ca 240hk på hjul.

trenger kun montere 296 bremser forran for godkjenning. Det har min da den opprinnelig har vært varebil.

 

Skjer ikke all verden med Omega nå.

Prøve få Kadetten kjørbar til 17mai først.

Samt venter på deler fra lakk.

Og driver shiner opp Vectra'n min for salg.

div1646Large.jpg

Endret av Bambo

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Haff....

 

Kadetten står sånn om dagen:

 

div1211Large.jpg

Skal til lakk først til vinteren. Kjøre med den som den er i sommer.

Å heller få feridg Omega med Let og ny farge før jeg starter på igjen med Kadetten.

 

I går rasa da motoren i Omega'n. Multireima røyk og surra seg rundt reimhjulet. Med påfølgende 9 herpa ventiler og stygge stempler.

Så da bytta jeg motor likegreit. Satt inn igjen en x20xev som hadde gått 160tusen bare.

Har å sandblåst og slipt reine hjulhusa forran på den. Sprøyta de med epoxy og tectyl.

Slipt reine kanaler for overflate rust. Sausa de inn med tynnstoff innvendig. Syre grunna de da jeg var tom for ep etter hjulhusa og sprøyta de med tectyl under.

Samt montert KW forran.

Nå er det fortjent grilling og pils føler jeg ;)

 

div1108.jpg

 

Får få anna farge på calippere osv i morra.

Samt hente meg Irmcher bakfanger.

Lørdag blir stylingen min lakka. Så da blir det montering til uka. :)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fått på litt av de ny lakka delene i dag. Frontleppe, lister under lamper uten høl, grill og sideskjørt.

 

 

div1706.jpg

 

2 sett lyktelister og vinge.

 

div1700.jpg

Usikker på hvilke lister jeg skal bruke.

Men haster ikke da jeg venter på nye lamper fra Tyskland. Det tar jo sin tid pga transport streiken. Samme med nye xenon kit til de nye lampene.

 

 

Han hadde lakka bakfanger, speil og dører i går.

Men hadde brukt en ny grunning han ikke hadde brukt før, så lakken hadde reagert.

Så alt det ble slipt ned igjen i dag.

Blir vel da sprøyta i morra.

endelig starter den ta litt form igjen.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis som har lakka, så betalte kun for lakken.

 

VAr henta de nylakka bakdørene, bakfangeren og speila i kveld.

Så montere det i morra.

Montert Irmscher vingen og recaro stoler i efta etter jobb.

 

recaro.jpg

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som veit om en Omega B1 sedan ganske billig?

Kan gjerne ha deffekter osv. Gjerne bil med motor ras osv da jeg skal bygge bil fra bunnen...

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som veit om en Omega B1 sedan ganske billig?

Kan gjerne ha deffekter osv. Gjerne bil med motor ras osv da jeg skal bygge bil fra bunnen...

 

Har en falma rød sedan som jeg bruker som delebil da? er en hel hau med rust, uten motor, girkasse, bakakslig og ledningsnett?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke ute etter noe opprusta.

KAross bør være greit for rust. Dører, framskjermer osv kan være herp bare selve kaross er helt og ledningsnettet til bil ikke er tukla med.

 

Stv mi vurderes da forøvrig solgt uti Juli pga 2 prosjekter.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort noe mer her.

HAr blitt ribba totalt innvendig bortsett fra dash. Og sprøytet tynnstoff i alle kriker og kroker.

Samt inni dører.

Sandblåst innerskjermer innvendig i bagasjen da det var anntydning til litt overflaterust der. Sprøytet med EP grunning og metta med tynnstoff.

Men ble montert sammen igjen pga OMC treff på Rudskogen nå i helga som var.

Så skal ribbe bagasjerom igjen å støydempe det skikkelig.

Samt tectylere hjulbrønn og gulv.

Skal ihvertfall ikke starte ruste med det første den bilen her nå.

Har å fått på spacere forran og skrudd den ned mer.

I morra skal den på 4 hjulskontroll.

Tenkte få vaska den å tatt noen skikkelige bilder av den nå.

 

HAr å lagt den ut til salg i dag da jeg driver med Kadett C prosjekt som skal til lakk, samt Bmw e30'n min som skal til lakk.

I tilleg til att jeg skal starte bygge ny Omega B, men nå sedan.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår