Gå til innhold

Kontroll.. hva om du bare kjører forbi?

Ranger emnet


Sower

Anbefalte innlegg

hvis jeg ser kontroll, legger jeg meg heeeeelt oppi baken te han foran og litt te venstre, funker fett det.. verken jeg eller fattern har blitt stoppet de gangene vi har gjort det, men så har det hendt at vi kommer som første bil eller ligger langt bak:oohh så da blir det ei annen lyd i fløyta.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, om de nå anmelder deg for å ha kjørt rett forbi når

de ville ha kloa i deg. Hva vil politiet gjøre da?

Jakte ned bilen din og taue deg til kontroll?

Eller gi deg en bot for å ha sniket seg unna en slik kontroll?

 

Den er jo nærmest tilfeldig, de står ikke å venter på akkurat den

bilen.

 

Jeg har ingen problemer med ulovligheter i bilen min e.l, men å måtte bli tatt ut i en slik kontroll slik at de skal finne en

ørliten feil for å få noen ører mer i statskassa er d r ø y t.

 

Såvidt jeg vet, uten å ha sjekket, kan man få (forenklet) forelegg for ikke å stoppe for kontroll.

 

Går ut fra at du uansett kan få skriftlig innkalling til teknisk kontroll dersom de får med seg registreringsnummeret ditt...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svingte en gang "noe" brått til høyre i et kryss da jeg oppdaget en teknisk kontroll med begge etater litt lengre frem på hovedveien. Veien jeg svingte inn på går bare gjennom et boligfelt før den kommer ut på hovedveien et stykke bortenfor der kontrollen var. Da jeg kom ut sto det en politibil med tente blålys i krysset, så da måtte jeg stoppe. En meget stram konstabel spurte etter førerkort og vognkort. Han fikk dette, og jeg fikk beskjed om å kjøre til kontrollplassen, men den visste selvfølgelig ikke jeg hvor var. :alacocaina

Fikk beskjed om å kjøre etter han, og ble faktisk eskortert tilbake med blålys.......

Virket som jeg var dagens fangst når jeg kom dit, mange morske ansikter å se.:scared

 

Måtte blåse i alkometer, de sjekket dekk, lys, bremsepedal, viskere, horn, motorstørrelse (Kadett C med 2,0, godkjent i vognkort), osv. En av folkene fra SVV la seg på bakken under bilen bak og lyste med lommelykt på alt tenkelig.

 

Etter å ha blitt kontollert av tre fire mann uten at de fant noe galt spurte en lettere oppgitt politimann hvorfor jeg hadde svingt unna.. _Skulle sjekke om en kompis var hjemme sa jeg.- Ja, hvem er det, og var han hjemme.? _ Fikk navnet, og sjekka med sentralen om han faktisk bodde der. Noe han gjorde,(når han ikke var i nordsjøen på jobb...)

 

Etter det var det god tur videre.....

 

Fikk en inkallelse til SVV i posten en uke senere, men da hadde jeg solgt bilen dagen før....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er høy musikk forbudt også nå da?

 

Det har vært ulovlig siden jeg fikk lappen for over 10 år siden hvertfall. Skal ikke spille høyere inni bilen enn at du uten problem skal høre utryknings kjøretøy eller andre biler som varsler deg med lydhorn. I tettbebygget strøk skal du heller ikke være til sjenanse (eller hvordan det skrives) for de som bor der.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår