Prolixin Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 I et blad jeg har er det en Corrado som har Xeon lys i frontlyktene. Er det noen her som vet hva som skal til for å få til dette ? Går ikke disse pærene på ganske høy spenning ? Må visst ha noen spesielle linser på lyktene ? Hvor mye vil dette koste ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Går ut ifra at det er xenon lys(gassutladningslamper) du mener? Hør med Hella. De har ombygningskit til diverse biler. Fler og fler kommer. Har hørt at prisen ligger rundt 20.000,- for dette. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil :) Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by DenimblåTT Går ut ifra at det er xenon lys(gassutladningslamper) du mener? Hør med Hella. De har ombygningskit til diverse biler. Fler og fler kommer. Har hørt at prisen ligger rundt 20.000,- for dette. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil :) Sorry, trodde det het Xeon, vet ikke hvor jeg har fått det fra. :confused: Huff det var mye penger. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 fant en side på nettet engang med ombyggingskit for xenonlys til de fleste biler.. kom på ca 5000kr per par.. gutta driver og kjører rundt med xenon lys i golf2 feks i usa.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by hfracing fant en side på nettet engang med ombyggingskit for xenonlys til de fleste biler.. kom på ca 5000kr per par.. gutta driver og kjører rundt med xenon lys i golf2 feks i usa.. Si ifra hvis du kommer over linken igjen da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Skal du montere Xenon må du også legge inn nivåkontroll på lyktene som automatisk stiller riktig vinkel på lysene avhengig av last, oppbremsing osv. Det er et krav fra myndighetene. Det er også helt annen optikk i lyktene + at de må ha høyspenning for å starte (ca 15000 volt tror jeg) dvs at du trenger endel elektronikk. derfor blir det dyrt. Vet at ombygging på en Bora koster ca 12000-14000. Har Xenon på en av mine biler og det er helt rått å kjøre med. Myyyyyyyyyye bedre enn standard billys. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaols Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Originally posted by Prolixin I et blad jeg har er det en Corrado som har Xeon lys i frontlyktene. Er det noen her som vet hva som skal til for å få til dette ? Går ikke disse pærene på ganske høy spenning ? Må visst ha noen spesielle linser på lyktene ? Hvor mye vil dette koste ? Du tenkte ikke på Intel Xeon prosessoren da Prolixin ;) Siter Jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Originally posted by joaols Du tenkte ikke på Intel Xeon prosessoren da Prolixin ;) Haha, jo må nok ha vært det. All denne teknologien gjør meg litt vimsete i hodet :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Men hvis Xenon-lampen ryker, er det vel bare å punge ut fra 5k og oppover for en ny lampe? Er ikke mulig å skifte "pære" så vidt jeg vet. Dessuten er det vel ulovlig i Norge, fordi de inneholder kvikksølv? Bare de bilene som kom med xenon orginalt for en stund tilbake har lov til å bruke det. Jeg er ingen ekspert, dette er bare noe som surrer rundt i hodet mitt... Sikkert noe jeg har hørt en plass som jeg blander sammen med mye annet osv... Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaols Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 pærer får man så vidt jeg vet kjøpt for ca. en tusing Siter Jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Her link til de gutta som jeg har kjøpt fra tidligere... Funker som F...... http://www.regalbulbs.btinternet.co.uk/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Originally posted by Prolixin Si ifra hvis du kommer over linken igjen da ? Xenon lys kan du ganske enkelt bygge om til. Spesiellt hvis du har DE-linselys. Har hatt xenon i min Golf Rallye i over 2 år. Har et komplett Hella DE Xenon til salu. Kr 3000,- Her får du med alt du trenger. Ifølge Hella så varer en xenon pære 4 ganger lengre en ei vanlig pære (h3 ol.) Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaols Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Originally posted by GolfRallye Xenon lys kan du ganske enkelt bygge om til. Spesiellt hvis du har DE-linselys. Har hatt xenon i min Golf Rallye i over 2 år. Har et komplett Hella DE Xenon til salu. Kr 3000,- Her får du med alt du trenger. Ifølge Hella så varer en xenon pære 4 ganger lengre en ei vanlig pære (h3 ol.) DE-Linselys Det er slike som er på E30 det... sikle sikle Siter Jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Originally posted by joaols DE-Linselys Det er slike som er på E30 det... sikle sikle På BMW E30 er det meget enkelt og fort gjort å bygge om til xenon.(BMW generellt) Vet flere som har gjort det. Trenger jo ikke bruke selve lyktene. Tar ut pærene og nærmest setter de rett inn i de originale. Kun små modifikasjoner. En mulighet er å installere runde parklys samtidig. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 du trenger ikke DE lykter. Det finnes også xenon-pærer til reflektor lykter (Mercedes etc.). Pærene til DE kalles D2S og de til reflektorer kalles D2R. Utenom pærene trenger du to "ballaster". (Høyspent-omformere) Det er ulovlig med xenonlykter på biler som ikke hadde det fra fabrikken. Men det er ikke ulovlig hvis du ikke blir tatt for det, right? :) Komplett kit fåes i tyskland for 2000kr og oppover. Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg