Krissit Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Vurderer å bytte alt av høytalere i min volvo s40 97 modell. De tosom sitter i dashbordet er 4", de som sitter i dørene er 5,25". Det samme tror jeg de 2 bak er. Spiller for det meste rock og metall. Trenger jeg en forsterker på dette? Har en Pioneer DEH-P6900IB spiller, den har 3 utganger. Må jeg da evt ha 2 forsterkere hvis jeg vil kunne "fade ned" lyden fremme eller bak iforhold til hverandre? Har ikke peiling når det gjelder høytalere og forsterkere. Ang pris så veit jeg ikke helt hva noe sånt koster men 4-5 tusen? Er det nok for noe som ikke er søppel? Ble kanskje litt rotete, men skal prøve å forklare som best jeg kan hvis det er noen uklarheter :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Jeg ville prioritert lyden fremme i bilen først og fremst iallefall, og evt. kjøpt bare noen "greie" coaxiale høytallere og montert bak og satt de på spilleren. Du _MÅ_ ikke ha 2 forsterkere for og fade lyden nei, f.eks så kan høytallerne bak stå på spilleren, og kun front-sett på forsterker, da har du mulighet til og fade frem/bak, eller du kan ha en 4-kanals forsterker, 2-kanaler til front, og 2-kanaler til bak, da kan du fade, men hvis du kobler alt på 2 kanaler på en forsterker da kan du ikke fade Her er iallefall ett 3-veis oppsett som spiller utrolig bra, klart og tydelig :) Hertz HV 130 Hertz HV 100 Hertz HT 20 Hertz 3W.20 dynaBel BF1502 Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Her er iallefall ett 3-veis oppsett som spiller utrolig bra, klart og tydelig Har du testet dette codegen? Det er egentlig 3 andre midtbasser som skal tilkobles dette filteret. (kan sikkert tilkoble Hertz HV 130 og det vil fungere bra) MEN, dette filteret er for 2 midtbasser på kvar side Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 HV130 funker bra som midbass den også, selv om det er og anbefale med 6,5". De filterne er får 3-veis, midbass (HV130), mellomtone (HV 100) og Diskant (HT 20) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Rett delefilter til dette oppsettet er: Hertz 3W.10 Eg kan tenke meg at dette settet vil nok spille ganske bra. Og det er nok noke som eg kunne ha prøvd i bilen min. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krissit Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Hmm dette virket jo interessant... Men HVordan skal jeg da evt koble dette? Forstekerutgang1->filter1->høytalere venstre side Forsterkerutgang2-filter2->høytalere høyre side ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 jepp Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krissit Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Da er det bare å vente på neste lønning, og håpe det er igjen litt etter at alle regningene er betalt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg