stian90 Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Har en god del småriper i vinduer som jeg gjerne vil bli kvitt. Ripene kommer fra vinduer som har blitt dratt opp og ned, vinduspussere, isskraper om vinteren, osv. Og jeg synes faktisk det er så ille at det ødelegger litt av inntrykket på bilen. Er ikke ute etter å polere vinduene så vannet preller av i regn, men for å få bort ripene. Det er kun overfladiske riper som ikke kjennes, finnes det noen måte å få polert dette på eller fjerna det? Kan en DA maskin med noe midler gjøre susen for eksempel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Vet ikke om det hjelper på ripete vinduer, men på gamlebilen min var vinduene helt hvite av kalk å en del småriper. Jeg polerte hele ruta med autosol, å da ble de mye bedre... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Du kan jo prøve dette. Vask vinduene med en vindusrens. Brukt en lakkrens/rubbing på DA-maskinen din med en medium grov pute. Avslutt det hele med lakkforsegling eller voks for å få vannet til å prelle av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Siden jeg ikke har funnet skikkelig review av dette noen plass, skal jeg ta på meg det oppdraget! :) Skal se hva jeg får gjort i helga, har et par ruter som ikke er så fine.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Har ikke prøvd det selv men i.flg teksten skal den visst fjerne små riper.. Ripereparasjonssett [s130] - 440,00kr : Gasolin.no, Spesialverktøy for entusiaster! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Siden jeg ikke har funnet skikkelig review av dette noen plass, skal jeg ta på meg det oppdraget! :) Skal se hva jeg får gjort i helga, har et par ruter som ikke er så fine.. Hvis du sier ifra så kan vi teste på en løs rute jeg har stående i garasjen? Ikke så nøye om den blir ødelagt liksom:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Hadde vært topp om noen fikk testa det og vi kunne fått svar på det en gang for alle, hva som faktisk funker og ikke funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Hvis du sier ifra så kan vi teste på en løs rute jeg har stående i garasjen?Ikke så nøye om den blir ødelagt liksom:) Desverre, har alt utstyret mitt i Lofoten, reiser dit til helga tror jeg. Skal prøve å våtslipe litt på ei gammel rute, om jeg finner.. Så skal jeg prøve alt fra lett polering, til litt mere heavy compounder.. Har akkurat fått tak i 3m perfect-it 3 - fast cut plus, gleder meg til å prøve denne :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Desverre, har alt utstyret mitt i Lofoten, reiser dit til helga tror jeg. Skal prøve å våtslipe litt på ei gammel rute, om jeg finner.. Så skal jeg prøve alt fra lett polering, til litt mere heavy compounder.. Har akkurat fått tak i 3m perfect-it 3 - fast cut plus, gleder meg til å prøve denne :) 3m perfect-it 3 skal visst være bra :) Fått mye skryt på diverse andre forum :) Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NanoG Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Siden jeg ikke har funnet skikkelig review av dette noen plass, skal jeg ta på meg det oppdraget! :) Skal se hva jeg får gjort i helga, har et par ruter som ikke er så fine.. Noen som har prøvd ut disse produktene? Diamondite.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Jeg hadde endel stygge riper i gamle golfen min. Stakk innom et bilrute verksted og hørte om det gikk ann og fjerne på noe vis, men det mente de var helt umulig. Vinduene måtte bare byttes. Men etter noen runder med Autoglym Car Glass Polish så var vinduet godt som nytt igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Jeg hadde endel stygge riper i gamle golfen min. Stakk innom et bilrute verksted og hørte om det gikk ann og fjerne på noe vis, men det mente de var helt umulig. Vinduene måtte bare byttes. Men etter noen runder med Autoglym Car Glass Polish så var vinduet godt som nytt igjen! Prøvde denne på 2 forskjellige ruter for hand og med DA maskin. Rutene ble rene men ingen riper ble borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Testen gikk mye dårligere enn jeg hadde trodd.. Tror kanskje utgangspunktet var litt for dårlig :p Uansett, her er link: Glass-polish? - Detailers Club Norway Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg