Ole-mann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Pen bil :D Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Ok, må nesten krype til korset og lese litt da :(Trenger ikke gå høyere en 4000 men det jeg mente var at jeg er vant til bensin RS som må herjes med litt mere før kreftene kommer :D Synes ikke du skal tenke for mye her, bare kjøp deg en RS TDI...sikker på at du ikke vil angre deg i det hele tatt :) Jeg prøvekjørte ikke engang bilen... jeg var sikker på at det var denne jeg bare skulle ha!!! :D //M Ja, man må dra bensinen litt mer opp før det skjer noe gitt, så det å kjøre diesel blir en helt annen kjørestil spør du meg.:driving hehe... Ja, hadde det ikke vært for min "bedre" halvdel, så hadde det stått en racing blue RS TDI i garasjen nå, men hun kommer fra saab familie hun, så du kan tro jeg har diskusjoner med svigers.. Men jeg som står for inntektene mens hun er student, så blir nok til at jeg får siste ordet tilslutt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Ja, hadde det ikke vært for min "bedre" halvdel, så hadde det stått en racing blue RS TDI i garasjen nå, men hun kommer fra saab familie hun, så du kan tro jeg har diskusjoner med svigers. SAAB 93 Viggen er fett nok det. (Nå er jo ikke det noe ny bil nå da men.) Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Har prøvekjørt en sånn, og fyf..n å det går, men de er jo kun produsert med første karrosseriet til 93. Og kan ikke si saab er en dårlig bil, har hatt ett par 900 turboer vi da, med den sinnsyke ketsjupeffekten på turboen... Men jeg vil heller ha en ny skoda enn en ny saab, for å si det sånn, og da er jo en RS det beste spør du meg. Svigers har ihvertfall en splitter ny 93 tid, en 900 aero cab og en 900 turbo... Så det er jo dødfødt å prate med de om skoda ihvertfall... Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Hehe, jeg er i samme situasjon. Sviger har hatt Saab i alle år og foreldrene mine har alltid kjørt Volvo! Men at det blev Skoda var veldi enkelt. Hva får man for Saab for 400.000? Starter på 416.000 (180hk Linear), V50 starter og på 416.000 (180hk D5 Momentum) Passat starter på 412.000 (170hk Highline) ... Dette er da fra priser og jeg går ut fra at man enkelt kommer opp i 500k hvis man skal ha extra allt ;) Plus at en RS føles litt mer sporty :D //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Din ble vel over 400K den også vel? Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Hvis sanningen skal frem så blev det 420.000 men fikk 20k i avslag ;) Men litt av mitt poeng er at RS`n starter på 360k mens konkurentene starter en bit over 400 :) /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Ja, det er helt klart at skoda er mye bil for pengene, om ikke mest! 180 ttid til saab, med ca samme utstyr som octavia RS, kommer jo på nesten 500000, og det samme blir det på volvo v50 og. Kan også legge til at min octavia er MYE større enn 93 stv ihvertfall. Jeg har plass til stor barnevogn og hundebur baki, og det har ikke svigers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Såpass ja. Det eneste negative jeg kan se med Octavia 1 er beinplassen bak! Men dette er ikke noe problem i det heletatt på Octavia 2. Drit i hva sviger å dama sier her og bestill/kjøp deg en racingblå RS2 nå og bli med på Skodatreffet om noen uker! /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hehe! Kanskje jeg skulle gjort det? Som sagt, så har jeg bedt om tilbud på en, så får se hva de sier der, også må jeg jo prøve å få solgt skodaen min og da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Med riktig pris på "gammel" skodan så skal den ikke være problematisk at selge. Håper du får en god pris på nybilen. Er det brukt eller fabrikksny du er ute etter? /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Hei. Kom hjem fra hyttetur nå! Tror ikke skodaen skal være så ille å selge nei, kan få ca 135000 i inbytte for den, men selger den heller privat. Har bedt om tilbud på fabrikksny, men vet jo ikke helt hva det blir til enda da, så skummer markedet nesten hver dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Men én ting jeg lurte på er denne Coming/Leaving home funksjonen. Var akkurat hos en kamrat som har en Octavia 1,9TDI -06 og på hans bil så lyser blinklysa i sidespeila sammen med frem og baklyktene når man lukker opp bilen. På min lyser kun frem og baklyktene, ikke sidespeila. Er ikke dette standard på RS? //M Jeg var akkurat ute ved bilen for at teste litt etter og fant ut hvor/hvordan man får endret tiden, men hur skal jeg gjøre for at aktivere sidespeillysa? Er det noen her som skjønner hva jeg mener? :) //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Jeg var akkurat ute ved bilen for at teste litt etter og fant ut hvor/hvordan man får endret tiden, men hur skal jeg gjøre for at aktivere sidespeillysa?Er det noen her som skjønner hva jeg mener? :) //M Jeg quoter meg selv enda en gang :D Fant ut at dette er extrautstyr på RS men standard på L&K. Dette betyr at jeg ikke har dette... men bilen går ikke sløvere for det, så føkk it! :driving /Minko Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg