Gå til innhold

Min Octavia RS...

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Boys! Jeg trenger hjelp med at finne ut av disse feilkodene:

 

17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction.

Skjønner hva den betyr, men hvor sitter denne N249 ventilen?

Er det en enkel ting at bytte?

 

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

Er dette en feil som muligens hører sammen med den over?

 

Mvh

Mikael

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mikael, hvordan har du funne disse feilkodene da? :D

 

Vet du om du hadde N249-feilen FØR den ****DV'en du har satt på?

 

N249-feil kan også komme av dårlig kontakt og/eller løse slanger/slanger som lekker osv Kan være DV og/eller N112 også.

 

Men på en annen side sier den mld "mechanical malfunction".

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja du Vidar... møtte en hyggelig fyr her for noen dager siden som hjalp meg litt ;)

Jeg har sett litt på dom "gamle" feilkodene jeg fikk når jeg var innom Mekonomen og der er denne ikke med!?

DV er ny, men det kan self. være sånn at det er denne som kuker til det for meg :(

 

Jeg har bestilt meg ny N75J ventil som jeg skal få hentet imorgen og montert til helgen...kanskje denne hjelper noe :)

 

Du får ta og møte opp på treffen nå på lørdag :D

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

Er dette en feil som muligens hører sammen med den over?

 

Mvh

Mikael

Har du lest om Fuel Trim hos Ross-Tech?

 

"Add" means additive trim, which is addressing an imbalance at idle. When the ECU is using additive trim, it is telling the injectors to stay open a fixed amount longer or shorter. The malfunction (e.g. vacuum leak) becomes less significant as RPM increase. For additive adaptation values, the injection timing is changed by a fixed amount. This value is not dependent on the basic injection timing.

 

Denne bør også leses.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg ny N75J ventil som jeg skal få hentet imorgen og montert til helgen...kanskje denne hjelper noe :)

/M

Jeg tror ikke en ny N75 vil hjelpe på feilkodene. Den kan muligens hjelpe på hvor mye du "booster", så pass deg. Det kan self gå andre veien også.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår