Gå til innhold

Nye Mazda 6

Ranger emnet


Larsson66666

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Elsker fronten og linjene langs siden. Litt usikker på baklyktene. Interiøret har også blitt mye bedre.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått riktig er vel Mazda sine motorer også kjent for å være sterke og kjappere i forhold til andre motorer med samme antall hk. Ihvertfall de motorene med moderat effekt(?)

 

Mazda 6 er heller ikke så illegæli priset i forhold til konkurenter av samme størrelse. Man får jo det meste av utstyr man trenger til 350 lapper med dieselmaskina

 

Jeg håper og tror vi kommer til å se en del denne bilen på veiene i tiden fremover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..den er gunstig priset angående utstyr og diesel.

Dieselen er vistnok "rabattert" fra importøren for å være mere konurransedyktig da det ikke finnes noen "liten" dieselmotor..

 

Etterhvert burde den også få en litt mindre diesel, da det vil bli enda rimligere. Jeg tenker også at en del familier ikke trenger 140hk i en bil, de fleste vil være fornøyd med en rundt 120hk. Det kan jo hende mange velger et annen bil fremfor Mazda 6 pga at den har litt for stor dieselmotor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velge bort en bil med for stor motor til "liten-motor" pris?Dusteri..

 

Ifølge forhandleren er denne modellen rabattert, og kommer det en mindre dieselmotor vil den havne på omtrent dagens motors pris, og dagens gå opp..så enkelt er det. Bare se på f.eks citroens nye c5. 16 110hk hdi koster samme som 6ern med 2.0 140 hk. Mondeoen er også dyrere..Tilogmed skodaen koster vel mer..uten at jeg er helt sikker..

Mazda har også "benektet" at det kommer en 120 hk, men at en 2.2 med ca a175 hk antageligvis kommer.

Og 140 hk er forresten nødvendig i en såpass stor og tung bil!

 

Men tviler på at den blir norges mest solgte..dessverre..da den antageligvis er den mest driftssikre "storbilen" en kan kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har forresten vært å testa bilen nå, en Sort Mazda 6 STV med nest største pakke utstyr, 140hk diesel, og fyfaen jeg er forelska. Nydelig bil å kjøre! Lå som støpt på veien, og dinside kan ta seg en bolle, merka ingenting til understyringen mens jeg bremsa, og jeg testa det ganske så godt. Nå skal jeg spare til en Mazda 6 stv. Det er bra sikkert :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår