Gå til innhold

Polert: Svart Audi A4 B5

Ranger emnet


whiplazh

Anbefalte innlegg

Weapons of choice:

 

- Wash;

- Amazing Roll Off

- NXT shampoo

- Pinnacle 20l bøtte med gritguard

- Optimum no rinse wash & shine (quick detailer)

- Riccardo Clay (Big thanks to Kristian for helping on this one.)

- Dehydrator drying towel

 

- Paint;

- Menzerna Power Gloss Compound

- Menzerna S.I.P

- Menzerna PO 106FF

- CG Jetseal 109

 

+ MF, pads, mitts, DA machine etc.

 

 

When i got it

DSC_0002.jpg

 

DSC_0003.jpg

 

DSC_0005.jpg

 

 

After wash

DSC_0011.jpg

 

DSC_0015.jpg

 

DSC_0018.jpg

 

 

Weapons

DSC_0020.jpg

 

 

Process

DSC_0025.jpg

 

DSC_0027.jpg

 

DSC_0039.jpg

 

 

:o

DSC_0045.jpg

 

DSC_0046.jpg

 

DSC_0055.jpg

 

DSC_0063.jpg

 

DSC_0065.jpg

 

DSC_0078.jpg

 

DSC_0076.jpg

 

DSC_0084.jpg

 

DSC_0090.jpg

 

DSC_0097.jpg

 

DSC_0107.jpg

 

DSC_0111.jpg

 

DSC_0112.jpg

 

DSC_0114.jpg

 

DSC_0116.jpg

 

DSC_0119.jpg

 

DSC_0120.jpg

 

 

Finished, outdoors

DSC_0124.jpg

 

DSC_0125.jpg

 

DSC_0126.jpg

 

 

Så, litt norsk. Jeg har fått en deal av Ketil på produkter, mot for at jeg skriver en review av noen produkter som Scandicshine fører. :) Merk; Jeg har brukt DA-maskin fra Clas Ohlson. Takk til Scandicshine.no

 

 

Skal vi se, vi kan begynne med Menzerna Power Gloss Compound som er den kraftigste rubbingen som Menzerna har, og som dere ser på bildene hadde jeg noen "morsomme" riper å leke med. Til å begynne med tok jeg på for mye men fikk justert ned dette til et stadie hvor den var lett å jobbe med, pluss at den tok de riper og swirls man ville bli kvitt. Jeg brukte medium til hardt press, alt ettersom.

 

Helhet PGC: Likte å jobbe med den, var enkel og håndtere, lett og ta av igjen, og gjorde jobben den skulle, MEN den støvet litt syns jeg. Derav terningkastet (pirke pirke).

Terningkast: 4

 

 

Etter dette brukte jeg Menzerna Super Intensive Polish til å fjerne de swirlsene jeg laget med PGC'n. Denne var tynnere enn PGC, naturligvis, og var derfor også lett å jobbe med. Jobbet med medium press.

 

Helhet S.I.P: Tok de finere swirlsene som PGC etterlot, enkel å jobbe med både av og på, la igjen en glatt og glossy overflate, lite støv.

Terningkast: 4

 

 

Så var det tid for Menzerna PO 106FF. Den var gull, ENKEL å legge på, ENKEL og ta av. Den var tynn med lilla farge, som for min del gjorde det lettere å se "igjennom" så jeg kunne se hva som gjensto av korreksjoner på lakken. Men det var ikke stort etter de to forrige kjempene. Uansett, kunne nesten kaste MF-kluten på panseret og du dro det av, super lett å jobbe med.

 

Helhet PO 106FF: Gull verdt, veldig brukervennlig, blir glaze (til å være polish), dette er kosepolish!

Terningkast: 5

 

 

Finale finale; mye omtalte Chemical Guys Jetseal 109 sto for tur. Brukte en gul foam fra Meguiars til å legge på denne, og det gikk lekende lett! Gikk inn etter jeg hadde påført, spiste litt hjemmelaget pizza og gikk i verkstedet igjen. "Hele bilen er matt, gleder meg til å finne frem den mykeste, reneste MF-kluten jeg har" (Premium deluxe towel) tenkte jeg. Fant den og begynte å ta av på panseret. LETT, er det enkelt-ordet jeg kan bruke for denne sealeren. Virkelig enkel å påføre og ta av, woho! Fikk litt wowfølelse!

 

Helhet CG Jetseal 109: Utrolig deilig å ta av igjen, enkel å påføre, støver ikke, kort ventetid!

Terningkast: 5

 

Resultatene ser dere selv. Jeg kommer ikke til å bruke DA-maskin på en sånn jobb igjen, det er tungt og tidkrevende i forhold til roterende og resultatet kan sjelden sammenlignes. Bare poleringen brukte jeg 11 effektive timer på, men det er mulig, det var derfor jeg valgte å bruke DA maskin, så folk kan se at det går ann. Terningkastene jeg har gitt er mht DA-maskin, det er meget mulig produktene er noe helt annet med roterende maskin så ta de med forebehold. ;) Resultatet ble ikke perfekt, men det forventet jeg ikke ettersom jeg skulle bruke DA maskin i tillegg til mange dype riper, dessverre. Men jeg koste meg jeg, og eieren mente resultatet var upåklagelig! :lol: Ble ganske fornøyd med resultat selv. Det rakk forresten å gå ifra sol og sommerdekk til 5 cm snø og vinterdekk på tiden jeg var i verkstedet.

 

Over og ut :cool:

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alt fra 2000 og oppover alt ettersom stand på lakk osv. Denne Audi'n var jo helt jævlig, og tviler sterkt på at din er så slitt som denne.

 

Tok 3500 for denne, og det ble utført:

- Innvendig;

- Støvsuging

- Trykkluftsblåsing av viftekanaler og sprekker

- Vask av lister og alle paneler

- Fornyer og beskyttelse på alle plastdeler og detaljer

- Setene ble børstet og støvsugd (stoffseter)

 

- Utvendig;

- Avfetting, vask og clay

- 4 stegs polering

- Lakkforsegling

- Vask og rens av kapsler og dekk

- Avfetting, grundig vask og lett behandlig av hjulbrønner

 

I tillegg til eksos, dørkarmer, lykter, vinduer og sånne ting. ;)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er totalprisen på de produktene du har brukt på denne bilen? i hele flasker da.

 

Ligger link til alle produktene øverst i posten unntatt Nxt shampoen som koster ca 200.- for 1.9 l:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 step polering: 1405,- i bare midler

 

Totalt i midler: 2235,- så kan du legge til kostnad for poleringsputer, microfiber-kluter, div. børster, slitasje på utstyr generelt, strøm, fyring av verksted etc. ;)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, holder til mange biler, flott flott. :)

 

Men han spurte etter prisen i hele flasker, så da fikk han det. Var bare en peilepinne på hva total kostnad fort kan på hvis man skal kjøpe alt for å ta èn bil. Var ikke ment som noen "det-kostet-masse-for-utstyret-så-jeg-er-ikke-dyr" kommentar hvis det virket sånn. Kan se at svaret mitt ser sånn ut! ;)

 

Peace out

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alt fra 2000 og oppover alt ettersom stand på lakk osv. Denne Audi'n var jo helt jævlig, og tviler sterkt på at din er så slitt som denne.

 

Tok 3500 for denne, og det ble utført:

- Innvendig;

- Støvsuging

- Trykkluftsblåsing av viftekanaler og sprekker

- Vask av lister og alle paneler

- Fornyer og beskyttelse på alle plastdeler og detaljer

- Setene ble børstet og støvsugd (stoffseter)

 

- Utvendig;

- Avfetting, vask og clay

- 4 stegs polering

- Lakkforsegling

- Vask og rens av kapsler og dekk

- Avfetting, grundig vask og lett behandlig av hjulbrønner

 

I tillegg til eksos, dørkarmer, lykter, vinduer og sånne ting. ;)

 

 

Syns ikke det var så ille :) Ble jo et utrolig bra resultat sett utifra bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for kommentarer! ;) Bare sende PM hvis det er noe.

 

Petter; er ikke helt sikker på hva slags stjerner du snakker om? Kan være mye rart;

- Steinsprut

- Klarlakk som flasser

- Etsing (fuglemøkk o.l.)

 

Meste lar seg fikse, ta et bilde av det og legg det her?

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår