Gå til innhold

A4 og powerfilter

Ranger emnet


Pr3cis

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Audi 1.8T 99 mod for ca. 4 måneder siden. Den har gått 140000.

 

Kjøpte KN filter og monterte det med engang jeg fikk bilen. Og nå så har LMM`en røket, Fikk 6 måneder på garantien på motoren så jeg har jo garanti på dette, bytter bare tilbake til det originale før jeg leverer den inn.

 

Men siden "alle" sier at det ikke gjør noe med oljetilsatt filter, skjønner ikke hvordan dere kan si det? Det er jo ikke tvil om at det er KN filteret som har tatt knekken på LMM`en min, siden bilen er såpass ny også.

 

Så da lurer jeg på en ting; går det ikke ann å koble ut hele LMM dritten på en eller anna måte? Datasprut kanskje? men da begynner det å koste unødvendig mye.

For når jeg får bilen tilbake, så har jeg jo lyst til å ha et powerfilter igjen, men vil gjøre dette på en ordentlig måte som fungerer 100% uten at jeg trenger å sitte bak rattet å være nervøs for at LMM en skal ryke engang til..

 

Har hørt noe om at det bør være lengere avstand fra LMM`en og selve filteret???

 

SYnes også at den tråden om hvordan bytte til powerfilter også er bare noe jall. Ser jo ikke så veldig profesjonelt ut akkurat, med 50 strips osv. :P

 

Noen bra forlslag som ikke koster flesk hadde vært supert altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, grunnen til at LMM'n tok kvelden er fordi det var for mye olje på filteret ditt.

 

Jeg har nå kjørt med Green filter med olje i 2 år, og LMM'n lever fortsatt i beste velgående.

 

Dersom du vil slippe å bekymre deg for dette, så kjøper du et åpent luftfilter uten olje. Filtrerer ikke like godt, men da slipper du å tenke noe mer over det.

 

På 1.8T'n er det vel ikke mange måter man kan montere filteret på. Så det å få det noe særlig lenger vekk fra LMM'n blir vel litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TULL! Filteret er plassert med en spesifisert lengde på innsugs slangen. Man skal absolutt ikke drive å skjøte med rør og flytte filteret. Kjøp deg ordentlig filter istede for å drive å rote med KN dritten.

TS-Tuning.

filter.jpg

Slipper rens+olje+vente 24timer. Dessuten så er eneste vedlikehold å spyle det rent nå og da. (typ 1 gang i året).

Dette filteret fikk skryt av møller da jeg var dær.

Det er typ 99999 millioner ståltråder rundt hele filterer, tett i tett. Fungerer helt fint! Hadde ikke bytta det mot noe annet filter. Og jeg har prøvd greenfilter osv...

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da var vi enige om noe da gitt ;)

Skjønner rett og slett ikke at folk gidder å kjøpe oljefilter i det heletatt. Why risk it? Dessuten så koster ett konfilter med olje nesten like mye. Ligger ett brukt ts-tuning filter på wag siden til 1000kr, så tipper det koster litt mere nytt. Men det er vedt det.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kjøper KN filter fordi de ikke vet bedre. Noen sier at det ikke gjør noe med olje og noen sier at det gjør noe. Det er vel etter erfaring det. Har man KN filter o.l. og i tillegg flax, så er det jo fort for å anbefale det videre.

 

Folk blir jo forvirra når mange mener forskjellig.

 

Jeg kjøpte KN filter for 3 måneder siden fordi jeg ikke visste bedre, selv om jeg hadde lest masse på dette forumet. (Tydeligvis ikke godt nok)

 

Men men, har heldigvis garanti på den, så satser på at det går bra.

 

Takker for alle tips forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen risiko å kjøre med oljebasert luftfilter HVIS man gjør det riktig.

 

Problemet er at folk flest sprayer på alt for mye olje og setter filteret rett inn i bilen igjen etter rens. Hadde de lest manualen hadde de sluppet å legge ut x antall kroner for ny LMM.

 

Men for all del, tørre filtere fungerer helt fint de å, og så slipper man å bruke de små grå til å tenke seg om når man renser filteret.

 

Edit: Vil ikke si at prisen er lik for et oljebasert og et tørt filter, hvis TS sine filtere ligger på 1000kr+. Ga vel 4-500kr for mitt Green filter hos Felgimport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men nå kjøpte jeg filteret nytt da, og jeg regner med at det ikke skal rengjøres når det er nytt? Ifølge brukermanualen som følger med så er det jo bare å smelle det rett på bilen, står ingenting om å tørke det, eller fjerne overflødig olje. Dårlige greier.

 

Det her da? : MTSautopart.no

 

Fysj for en pris, men men :P

 

Noen som vil kjøpe KN filter? Hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mitt filter nytt og satt rett inn i bilen jeg å. Skjedde ikke noe for det, så kanskje du bare var maks uheldig.

 

Kjenner flere som kjører med oljebasert powerfilter, og ingen av dem har opplevd at LMM'n har tatt kvelden. Men jeg vet at en del er uheldige.

 

Poenget med siste innlegget mitt var rett og slett å påpeke hvorfor LMM'n tar kvelden ved bruk av oljebasert filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

al3x, det du sier er sant.

MEN, det finnes 99 tråder om lmm som ryker og kn filter med olje.. Det jeg sier er.. drit i oljebasert, så slipper så mange å styre med det. Dessuten så finnes det 2 typer lmm,den ene tåler mere enn den andre. Det er avhengig av hvilken modell man har.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår