Pr3cis Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Kjøpte en Audi 1.8T 99 mod for ca. 4 måneder siden. Den har gått 140000. Kjøpte KN filter og monterte det med engang jeg fikk bilen. Og nå så har LMM`en røket, Fikk 6 måneder på garantien på motoren så jeg har jo garanti på dette, bytter bare tilbake til det originale før jeg leverer den inn. Men siden "alle" sier at det ikke gjør noe med oljetilsatt filter, skjønner ikke hvordan dere kan si det? Det er jo ikke tvil om at det er KN filteret som har tatt knekken på LMM`en min, siden bilen er såpass ny også. Så da lurer jeg på en ting; går det ikke ann å koble ut hele LMM dritten på en eller anna måte? Datasprut kanskje? men da begynner det å koste unødvendig mye. For når jeg får bilen tilbake, så har jeg jo lyst til å ha et powerfilter igjen, men vil gjøre dette på en ordentlig måte som fungerer 100% uten at jeg trenger å sitte bak rattet å være nervøs for at LMM en skal ryke engang til.. Har hørt noe om at det bør være lengere avstand fra LMM`en og selve filteret??? SYnes også at den tråden om hvordan bytte til powerfilter også er bare noe jall. Ser jo ikke så veldig profesjonelt ut akkurat, med 50 strips osv. :P Noen bra forlslag som ikke koster flesk hadde vært supert altså :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Altså, grunnen til at LMM'n tok kvelden er fordi det var for mye olje på filteret ditt. Jeg har nå kjørt med Green filter med olje i 2 år, og LMM'n lever fortsatt i beste velgående. Dersom du vil slippe å bekymre deg for dette, så kjøper du et åpent luftfilter uten olje. Filtrerer ikke like godt, men da slipper du å tenke noe mer over det. På 1.8T'n er det vel ikke mange måter man kan montere filteret på. Så det å få det noe særlig lenger vekk fra LMM'n blir vel litt vanskelig. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 du kan få laget til noen rør slik at du får filteret ned mot rillene i fangeren slik at det blir litt avstand fra lmm Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 TULL! Filteret er plassert med en spesifisert lengde på innsugs slangen. Man skal absolutt ikke drive å skjøte med rør og flytte filteret. Kjøp deg ordentlig filter istede for å drive å rote med KN dritten. TS-Tuning. Slipper rens+olje+vente 24timer. Dessuten så er eneste vedlikehold å spyle det rent nå og da. (typ 1 gang i året). Dette filteret fikk skryt av møller da jeg var dær. Det er typ 99999 millioner ståltråder rundt hele filterer, tett i tett. Fungerer helt fint! Hadde ikke bytta det mot noe annet filter. Og jeg har prøvd greenfilter osv... Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Men trodde alle filter var satt inn med olje? Hvilke filter er det som ikke er olje i da? Og hvor får man kjøpt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Det jeg har f.eks. TS-tuning/racing Finner det ikke i "butikk" så tror du må ringe neddover... koster 1000kr++ Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 riktig vare koster penger,det:) Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 TULL! Filteret er plassert med en spesifisert lengde på innsugs slangen. Man skal absolutt ikke drive å skjøte med rør og flytte filteret. Kjøp deg ordentlig filter istede for å drive å rote med KN dritten. TS-Tuning. helt enig i:) Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Hehe, da var vi enige om noe da gitt ;) Skjønner rett og slett ikke at folk gidder å kjøpe oljefilter i det heletatt. Why risk it? Dessuten så koster ett konfilter med olje nesten like mye. Ligger ett brukt ts-tuning filter på wag siden til 1000kr, så tipper det koster litt mere nytt. Men det er vedt det. Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Folk kjøper KN filter fordi de ikke vet bedre. Noen sier at det ikke gjør noe med olje og noen sier at det gjør noe. Det er vel etter erfaring det. Har man KN filter o.l. og i tillegg flax, så er det jo fort for å anbefale det videre. Folk blir jo forvirra når mange mener forskjellig. Jeg kjøpte KN filter for 3 måneder siden fordi jeg ikke visste bedre, selv om jeg hadde lest masse på dette forumet. (Tydeligvis ikke godt nok) Men men, har heldigvis garanti på den, så satser på at det går bra. Takker for alle tips forresten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Er ingen risiko å kjøre med oljebasert luftfilter HVIS man gjør det riktig. Problemet er at folk flest sprayer på alt for mye olje og setter filteret rett inn i bilen igjen etter rens. Hadde de lest manualen hadde de sluppet å legge ut x antall kroner for ny LMM. Men for all del, tørre filtere fungerer helt fint de å, og så slipper man å bruke de små grå til å tenke seg om når man renser filteret. Edit: Vil ikke si at prisen er lik for et oljebasert og et tørt filter, hvis TS sine filtere ligger på 1000kr+. Ga vel 4-500kr for mitt Green filter hos Felgimport. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Jaja, men nå kjøpte jeg filteret nytt da, og jeg regner med at det ikke skal rengjøres når det er nytt? Ifølge brukermanualen som følger med så er det jo bare å smelle det rett på bilen, står ingenting om å tørke det, eller fjerne overflødig olje. Dårlige greier. Det her da? : MTSautopart.no Fysj for en pris, men men :P Noen som vil kjøpe KN filter? Hehehe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Kjøpte mitt filter nytt og satt rett inn i bilen jeg å. Skjedde ikke noe for det, så kanskje du bare var maks uheldig. Kjenner flere som kjører med oljebasert powerfilter, og ingen av dem har opplevd at LMM'n har tatt kvelden. Men jeg vet at en del er uheldige. Poenget med siste innlegget mitt var rett og slett å påpeke hvorfor LMM'n tar kvelden ved bruk av oljebasert filter. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 al3x, det du sier er sant. MEN, det finnes 99 tråder om lmm som ryker og kn filter med olje.. Det jeg sier er.. drit i oljebasert, så slipper så mange å styre med det. Dessuten så finnes det 2 typer lmm,den ene tåler mere enn den andre. Det er avhengig av hvilken modell man har. Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Gå for biltema sitt 150 kr filter. Bytt bare filter litt ofte. Enkel jobb! Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg