Gå til innhold

Adaplerplate/clutchhus til hvitblokk motor -> rødblokk kasse.

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

Her er et lite problem: Jeg trenger en adapter som lar meg sette en hvitblokk t5 på et clutchhus til volvo 360. Eventuelt lurer jeg på om et annet clutchus fra hvitblokk girkasse vil passe på "snuta" bak clutshhuset på 360? Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe slikt?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pod (340GLT) fra 300maina sendte meg på handletur siden jeg skulle hjem til påske, Han skal jo bygge 360R også nå, så han handlet seg en t5, og vi driver og diskuterer omtrent hver gang vi er på puben om transaksel fra porsche 944 er noe å hive på. Tinge er, at vi har lurt en stund på hvordan den er å kjøre med helt uavhengig bakstilling. Sånn ellers blir det vel en kombinasjon av dører som ingen har sett på en slik en 300 før.... Det er mulig han stiller ut 340'n på ruudskogen i sommer også, men vi får se hva som skjer! Det er ganske mye som skjer i Swansea om dagen! Tror du det er noe marked for kundebiler forresten? Vi snakket om å kjøre over noen norske 340'er, og kjøre dem hjem med williams motor, og diff, og litt slikt ferdig montert. Han bygger jo leningsnett på bestilling allerede, så det er jo en naturlig fortsettelse.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fett fett!

Holdningene til 360\340 er generelt svært dårlige: Ikke ekte volvo, girkassene er bare smør, mjuk som ei vannseng etc etc.....Men om noen begyner å kjøre med de kanskje andre får lyst også!

 

Jeg får iallefall masse positiv tilbakemelding på min

 

Men så er det den andre saken da, hva gjør dere med mellomakselen på 340`en? Er visstnok mye dårligere enn 360 sitt momentrør..

 

Hadde jeg hatt masse gryn hadde jeg kjøpt meg en 1,7 og sent den til england med en gang;)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår