Power 68 Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Er det noen som vet hvordan man kan få en oljebrenner som har en mekanisk innsprut til å få en raskere reaksjon, akselrasjon når man tramper inn gasspedalen? Hvordan kan man justere på et høyere trykk på dieselpumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Da er følgende trimming gjort. Justert på mere dieselmengde, påsatt sportsluftfilter og påskrudd mere turbotrykk.. Kommende uke har jeg avtale på et dieselelektrisk verksted. Da blir det vurdert å forandre timingen på dieselpumpa (innsprutningstidspunktet). Kanskje blir timinga forandret til 3 grader før øvre dødpunkt i kompressjonstakten... Samtidig blir det vurdert å sette på større dyser..Hvis dette har noe for seg. Men jøss. Med de modifikasjonene jeg allerede har gjort ble det en helt annen bil å kjøre med. Dra mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 hvis du driver å diller med dette selv, så vær jævlig forsiktig slik at ikke bilen går for magert. dieselbil skal ryke litt sort når du gir turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 hvis du driver å diller med dette selv, så vær jævlig forsiktig slik at ikke bilen går for magert. dieselbil skal ryke litt sort når du gir turtall. De endringer jeg har gjort selv er å justere opp dieselmengden på dieselpumpa og sette på en manuell boostcontroller for å justere opp turbotrykket. Hvis turbotrykkmåleren er riktig kjører jeg med et turbotrykk på 1.7 bar. Fintuningen har jeg fått utført på et dieselelektrisk verksted. De har endret på innprutningstiminga på dieselpumpa. Nå er timingen på 0.58. Tidligere i denne tråden har jeg vært inne på den hvite ringen som ligger under membranen på dieselpumpa. Den hvite ringen er ikke fjernet, men det er justert slik at dieseltilførselen ikke blir kuttet når turbotrykket blir bygget opp. Det ryker svart når jeg drar på ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet April 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 På vectra 1.7 TD e d vell 2x luft filtre.. ein som liger oppå motoren å en som ligger bak høyre framlykt.. får man ikke litt mere effect ved å ta bort overligganes filtre å sette på ett KN filter? Takk for svar. :D:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet April 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Jeg vurderer å bytte turbo på bilen min. Har en mistanke om at turboen er gåen. I den forbindelse tenker jeg å sette på en større turbo. Er det noen som vet om en VNT turbo med pneumatikk vil passe på bilen min?:wonder: Eller er det best å satse på en kulelagret vastgate turbo?:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 har ikke turt å skru opp til mer en 1 bar på min vectra, men vis den tåler mer skal jeg skru opp litt til. Har også hørt at turboen fra izuzu 3.1 td passer på vectraen men finner ingen som har prøvd, kanskje noe å teste det :P Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 kan godt hende izuzuturbo passer på, da endel av disse 1,7 liters turbodieselmaskinen fra opel nemlig ikke er laget av opel, men av izuzu :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 (endret) min er en izuzu sak me rød turbo skrift på toppdekslet, leste tiliere tråder at opel sine motorer ikke er holdbare iforhold til izuzu. min er gått snart 430 000 km å er ingen rare lyder,olje eller vann forbruk så disse motorene må være skuddsikkre saker:D Hadde forresten timinga av diesel pumpa mye å si på effekt? Har kun justert opp diesel mengden og turbotrykk på min å synes det ble en sinnsyk forskjell:D Endret Juli 3, 2009 av vectradieselgutt Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra1981 Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 Har ikke helt skjønt kor denne justeringsskruen ligger , men skulle gjerne vist det. finnes det noen som kan laste opp ett bilde av denne ? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet April 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Jeg har også en Isuzu motor på bilen min. På min originale turbo kjører jeg 1.7 bar. Den begynner å lade allerede ved 1800 r/pm. Problemet er at tuboen har "tømt" seg allerede ved 3000 r/pm. Da er det ikke noe vits i å dra turtallet høyere. Men den kutter ut dieseltilførselen når turtallet blir høyere. Dette kan fikses ved en governour mod. For to år siden fikk jeg bilen min effektmålt (bremset) hos ES Tuning i Trondheim. På hjulene ytet den 95 hk. Dreiemomentet var vel i overkant av 200 newton meter hvis jeg ikke husker helt feil. På denne linken er det en del nyttige trimmingstips. http://www.dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-77 Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Du/eller noen andre kunne vel ikkje lagt ut eit bilde av kor desse magiske skruane er? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 På side 33 på denne linken http://www.scribd.com/doc/6442289/Diesel-distributor-fuel-injection-pump-VE ser en hvor en skal skru for å hente ut mer effekt. Nr 10 full-load adjusting screw. Hvis en skrur en kvart til halv omdreining med solen så får motoren mer diesel. Timing på en diesel bil er viktig. Etter det jeg har lest på diverse engelske bilforum, anbefales det å justere timinga slik at den er ca 3 grader før øvre dødpunkt i kompressjons takten. Jeg husker ikke i farten hva timinga på bilen min ligger på. En annen måte å trimme på kan være å gjøre en governor mod på dieselpumpen. Hvis jeg har forstått det riktig så får motoren diesel når turtallet overstiger en viss r/pm. På min bil dabber diesel tilførselen når turtallet overstiger 3500 o/min. Med denne justeringen blir det levert diesel helt opp mot rødstreken hvis det er nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg