Gå til innhold

Lost & Found (Bilder mm)

Ranger emnet


VeeDub

Anbefalte innlegg

Ja.. tenkte jeg skulle ta meg en tur innom Golf 2 forumet og fortelle en liten historie!

Prøv og les hele greia, for det kommer ett poeng her.

 

Det er vel en 2-3 år siden jeg var innom her sist, og enda lenger siden jeg var aktiv her, så det har nok kommet mange nye innom forumet, og sikkert mange gamle kjente som ikke er her lenger.

 

Nok om det, nå har det seg sånn at jeg har hatt ett par Golf'er opp igjennom årene.

Den første så slik ut og var en '86 16V

 

86_gti_16v832.jpg.xs.jpg

simons_eksos256.jpg.xs.jpg

oldgti692.jpg.xs.jpg

2746.jpg.xs.jpg

 

Som sagt, veit ikke om det er så mange som fortsatt er igjen her på Golf 2 forumet som husker denne, men den ble stjålet i 2003 noe som kan leses om i en gammel tråd linket her (http://www.bilforumet.no/golf-ii/19536-golf-gti-stj-let.html)

Selv om det kun var ansvarforsikring, og jeg ikke satt igjen med ei krone etter at de stakk av med den var jeg ikke ferdig med Golf 2.

 

 

Her er neste-8V-ut!

a2gti4946.jpg.xs.jpg

a2gti2915.jpg.xs.jpg

a2gti5566.jpg.xs.jpg

Muligens noen som husker den?

Den ble solgt til ei jente rundt 2005/06 skifte(?)

Jaja, det er ikke så farlig, for det er ikke det denne tråden skal handle om.

 

 

 

Men det her!

 

DSC01276.jpg

18 Mars 2008 får jeg en telefon fra en fyr nede i Moss som hadde kjøpt en Golf GTI 16V forrige uke, og når han skulle EU godkjenne den viste det seg at chassisnummer og skiltnummer ikke stemte overens. Ramma sa at den ble stjålet i 2003 og tilhørte... yep!

 

Dro nedover, både spent og litt redd for hva som skulle møte meg.

En bil som har vært stjålet i 5 år?!? Og en Golf 2 i tillegg.. Så for meg en ihjel plukket rusten haug på 3 stålfelger.

 

Synet var ikke pent, men ikke så ille som jeg fryktet.

Jeg så med engang at det var min bil, men også at det manglet en god del.

De hadde byttet hele interiøret, sitter noe slitt CL drit i den nå.

Emblemfrie grillen er borte, det samme var de glassklare lyktene både foran og bak mens 90 fangere og G60 plastikk fortsatt satt på.

Motoren ser det ikke ut som de har rørt... på 5 år

 

Men jeg fikk på noen røde prøveskilter å begynte å kjøre den hjemover, den går fortsatt som ett reint helvete.. men den ville mer til venstre og høyre enn rett frem.

 

Bilen har også nå gått 245.000, noe som jeg mener å huske er ca 35.000 mer enn når den ble borte fra meg, men er litt usikker.

Girkassa er ikke på siste verset engang, den er på noe ekstranummer, og før chassisnummeret ble oppdaget hadde verkstedet klart å finne 12stk 2'er feil.

 

Har fortsatt ikke bestemt meg for om den skal skrotes, selges i deler, eller skrus i deler og så settes sammen igjen bedre enn noen gang..

Skal gå ordentlig over den i morgen, så får jeg ta det derfra.

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bare helt utrolig fin historie!!

 

 

slapp nesten en tåre...

 

 

 

men jeg vil bare si deg en ting du BØØR gjøre med bil og det er å GJØRE DEN BEDRE ENN DEN NOEN GANG!!! OG ALDRIG SELGE DEN ! ALDRIG :D

 

 

 

få skikkelig forsikring og alarm ;)

 

LYKKE TIL kompa

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår