Gå til innhold

BMW 740 E38 vannproblemer

Ranger emnet


vimael

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en BMW 740 jeg sliter med vannet på.

 

Det ser ut til å være nok vann på den, men når jeg kjører kommer det opp melding om lite vann.

Det kommer bare kald luft ut av varmeapparatet.

 

Temp måleren står som den skal, men av og til begynner den sakte å øke, setter jeg da vifta på fullt detter den ned på normal igjen med en gang.

 

Etter en kjørertur merker jeg at den øvre radiatorslangen er veldig hard, og trykket er så stort at luft blir presset ut ved koblingen.

 

Kan dette komme av tett radiator, termostat eller gåen vannpumpe?

Eller er det gjordt noe veldig galt etter motorbytte?

 

Med den gamle motoren var det også ett liknende problem, men det er bare radiator og varmeapparat som står igjen som har forbindelse med vannet.

 

Noen som har noen tips før jeg begynner å plukke den ifra hverandre?

 

Mvh

Vidar Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Luft var det første jeg tenkte på ogsåå, men etter utallig misslykka forsøk på lufting misstenker jeg at det er noe annet.

 

Og.. skal den ene radiatorslangen bli så hard at man tror den vil sprekke hvis det bare er luft??

 

Det var da jeg begynte å lure på om det var noe mer alvorlig.

 

 

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har en BMW 740 jeg sliter med vannet på.

 

Det ser ut til å være nok vann på den, men når jeg kjører kommer det opp melding om lite vann.

Det kommer bare kald luft ut av varmeapparatet.

 

Temp måleren står som den skal, men av og til begynner den sakte å øke, setter jeg da vifta på fullt detter den ned på normal igjen med en gang.

 

Etter en kjørertur merker jeg at den øvre radiatorslangen er veldig hard, og trykket er så stort at luft blir presset ut ved koblingen.

 

Kan dette komme av tett radiator, termostat eller gåen vannpumpe?

Eller er det gjordt noe veldig galt etter motorbytte?

 

Med den gamle motoren var det også ett liknende problem, men det er bare radiator og varmeapparat som står igjen som har forbindelse med vannet.

 

Noen som har noen tips før jeg begynner å plukke den ifra hverandre?

 

Mvh

Vidar Mæland

 

Det er luft som er problemet, husker jeg også slet noe helt forjævlig en hel dag med og få lufta det systemet, og jeg vil ikke se på meg som en amatør, men synd hukommelsen min er dårlig, så jeg husker rett og slett ikke hva jeg til slutt gjorde med problemet med min 740, men jeg tror jeg brukte stigerør og åpnet en eller annen luftenippel som jeg fant en eller annen plass, skru av litt deksler og er du litt oppfinnsom så ser du helt sikker hva jeg gjorde med tanke på stigerør og luftenipler, husk å ha varmen på full i kupen og vifta på ca 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår