vimael Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Hei Jeg har en BMW 740 jeg sliter med vannet på. Det ser ut til å være nok vann på den, men når jeg kjører kommer det opp melding om lite vann. Det kommer bare kald luft ut av varmeapparatet. Temp måleren står som den skal, men av og til begynner den sakte å øke, setter jeg da vifta på fullt detter den ned på normal igjen med en gang. Etter en kjørertur merker jeg at den øvre radiatorslangen er veldig hard, og trykket er så stort at luft blir presset ut ved koblingen. Kan dette komme av tett radiator, termostat eller gåen vannpumpe? Eller er det gjordt noe veldig galt etter motorbytte? Med den gamle motoren var det også ett liknende problem, men det er bare radiator og varmeapparat som står igjen som har forbindelse med vannet. Noen som har noen tips før jeg begynner å plukke den ifra hverandre? Mvh Vidar Mæland Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Det kan væra luft i systemet ditt. Det er greit å sjekke det før du begynner å bytte deler. Dessverre veit eg ikkje korleis du lufter motoren. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hei Luft var det første jeg tenkte på ogsåå, men etter utallig misslykka forsøk på lufting misstenker jeg at det er noe annet. Og.. skal den ene radiatorslangen bli så hard at man tror den vil sprekke hvis det bare er luft?? Det var da jeg begynte å lure på om det var noe mer alvorlig. Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hei Jeg har en BMW 740 jeg sliter med vannet på. Det ser ut til å være nok vann på den, men når jeg kjører kommer det opp melding om lite vann. Det kommer bare kald luft ut av varmeapparatet. Temp måleren står som den skal, men av og til begynner den sakte å øke, setter jeg da vifta på fullt detter den ned på normal igjen med en gang. Etter en kjørertur merker jeg at den øvre radiatorslangen er veldig hard, og trykket er så stort at luft blir presset ut ved koblingen. Kan dette komme av tett radiator, termostat eller gåen vannpumpe? Eller er det gjordt noe veldig galt etter motorbytte? Med den gamle motoren var det også ett liknende problem, men det er bare radiator og varmeapparat som står igjen som har forbindelse med vannet. Noen som har noen tips før jeg begynner å plukke den ifra hverandre? Mvh Vidar Mæland Det er luft som er problemet, husker jeg også slet noe helt forjævlig en hel dag med og få lufta det systemet, og jeg vil ikke se på meg som en amatør, men synd hukommelsen min er dårlig, så jeg husker rett og slett ikke hva jeg til slutt gjorde med problemet med min 740, men jeg tror jeg brukte stigerør og åpnet en eller annen luftenippel som jeg fant en eller annen plass, skru av litt deksler og er du litt oppfinnsom så ser du helt sikker hva jeg gjorde med tanke på stigerør og luftenipler, husk å ha varmen på full i kupen og vifta på ca 1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Og.. skal den ene radiatorslangen bli så hard at man tror den vil sprekke hvis det bare er luft?? Mvh Vidar ¨ Ja, så lenge du har luft i systemet som ekspanderer så vil du få harde slanger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Takker for svar, men hva er stigerør?? Jeg har stått i evigheter med varmeapparatet sånn du forklarer, og med lufteskruen oppe. Det bare spruter og freser, og syns aldri bli ferdig. Har ihvertfall stått i over en halvtime, men det er kanskje ikke nok det da? Mvh Vidar Mæland Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 la froten på bilen stå høyt, så stå f.eks i en oppoverbakke. da går luften lettere ut. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg