esbandos Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Hei. Har nettopp "overhalt" en 2.0soch motor.. Har byttet topp-pakning. Overhalt toppen fullstendig, byttet bunnpannepakning og stempelringer, samt honet sylindrene. Satte motoren i bilen igjen idag og starta opp. Motoren gikk som ei klokke, og funka i ca 15min da jeg stoppet den for å skru fast termostathuset. (Hadde glemt å stramme ene skruen). Etter dette ville ikke motoren starter. Skjer lite når jeg vrir på tenninga. Motoren snurrer rundt og den får både gnist og bensin, men vil ikke tenne. Hva kan være galt?? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Det vil si at den startet kald,men ikke varm? Får vel for mye suppe på topp da... sånn at det er som å starte med choken på ved varm motor. Gi full gass og dra den på starteren litt,så ser du om det står til liv.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Motoren rakk ikke å bli så veldig varm før jeg stoppa den.. Har prøvd å hatt flat fjøl mens jeg starta.. Var ikke tegn på livstegn der da.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Ingen som veit noe? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 prøvd med litt startgass? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo22 Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Hei , regner med du har hatt av fordeleren ved overhalinga, prøv å stille inn tenningsmerke på veiva på ØD merke, sjekk at du ikke har for mye fortenning da på tenninga eller for sen tenning , er jo et merke oppå kanrten inni fordeleren som rotoren skal peke på når tenningmerkene er rikteigt innstillt med første sylynderen på topp.sjekk det og sett fordelerlokket på plass løsne fordeleren litt og få en til å vri på nøkkeln mens en vrir pent på fordeleren den ene eller andre vei og se om den tenner da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Fordeleren har jeg ikke rørt, men har justert den inn slik den skal være.. Har også prøvd med startgass men er null reaksjon.. Den starter med engang når motoren er kald, men så snart den er varm, og jeg stopper den i ca 5-10 min for så å starte den igjen, er det null respons. Fant ut at det spjeldet øverst på forgasseren er synderen. For bilen starter når jeg åpner det litt. Spjeldet er ikke i bevegelse mens jeg holder på å starte. Se bilder. Hva kan være årsaken til at spjeldet holder på slik det gjør? Slik står spjeldet under oppstart av varm motor: Slik må det stå for at jeg skal få start ved varm motor: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Med andre ord har du full choke hele tiden... det skal stå rett opp når motoren er varm. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Jepp.. Er vel choken som er på ja. Hvordan får jeg fiksa det her? Er jo sykt irriterende? Når jeg holder spjeldet slik på siste bildet ved varm motor og starter opp, holder spjeldet seg slik helt til jeg stopper den igjen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Den gasseren der har vel elektrisk drevet choke... manglede strøm eller kortslutning da kanskje. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Hva er det som styrer den da? Går den i kontakten til "hjernen" eller er den styrt av ei lita singel ledning? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Har nå vært ute å sett å prøvd litt.. Den starta med engang nå nettopp.. (kald motor).. Det spjeldet løfta på seg når jeg starta da.. Men når den var varm, datt spjeldet ned når jeg stoppa motoren, og der ble det når jeg igjen skulle prøve å starte. Ergo, ikke start. Hva er det som styrer det spjeldet? Har knipset noen bilder. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 FMCN spør der... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datsun Diesel Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Eg har baller av jønn!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Svært så seriøs du skulle være Datsun Diesel.. Takk for tipset Kjetilr!! Har spurt der nå. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.