Gå til innhold

Kjøp av Audi 100/A6 2.3/2.6

Ranger emnet


thofte

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer sterkt å kjøpe meg ny bil, men trenger litt hjelp. Har funnet ut at jeg har lyst på en Audi 100/a6 Avant fra 1991-1997, men er veldig usikker på motorvalg. Har mest lyst på bensin, og har derfor funnet ut at 2.3E eller 2.6 V6 er tingen. Men hvordan er egentlig disse motorene mot hverandre, da tenker jeg på driftsikkerhet, vanlige feil og generelt hvilke av de to som er det lureste valget? Er det noe jeg bør være obs på osv?

 

Har jo funnet ut at disse bilene går relativt langt før de tar kvelden, men har dere noen innspill på maks kilometerstand jeg kan tillate?

 

Takker for seriøse svar:)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke eid en 2.6 før men har selv en 2.3E. dette er motorer som går lenge og tåler juling. har hatt en audi 90 2.2 R5 med 400 000km på telleren. tikka ikke i det hele tatt og lite oljeforbruk. 2.3 motoren kan bruke litt olje (ventiltetninger osv) har jeg lagt merke til. min bruker litt men ikke mye. 2.3E motoren er iallefall en robust motor som lager verdens beste lyd:) 2.3E går ganske godt i audi 90 f.eks men kan bli litt seig i en tung audi 100 men går brukbart (0-100 på ca 10sek)

 

PS: styr iallefall unna 2.5 V6 TDI motoren som sitter i A6. er kjent for å spise kamaksler

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;) Vi har en A6 2,8 (samme motor som 2,6), men hadde jeg vært deg hadde jeg satset på en 2,3 med tanke på drivstofforbruket... Vår A6 er veldig glad i drivstoff, men går jo greit:D Jeg er ikke den med mest peiling så vil helst ikke uttale meg for mye, men ville nå absolutt sagt at det er en desidert deiligere lyd i en 2,3;) Men Audi er vel kjent for å like olje + vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten tvil har 2.3 motoren en råere lyd..

har en 2.6 v6 selv, men jeg vil påstå at 2.3 motoren til audi er den beste motoren de noen gang har produsert..

2.3'n er en ekstremt slitesterk motor..

eneste du mister med 2.3 i forhold til 2.8/2.6 er litt av bunndraget.. men uansett så har 2.3 mye større trim muligheter enn v6'erne ..

 

konklusjon : kjøp 2.3 =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

For en ukes tid siden ble jeg hvertfall den lykkelige eier av en A6 2.6 V6, er kjempefornøyd!:)

 

Nå har jeg et spørsmål, og dere må bare le så mye dere vil, men hvordan i helv*** skifter man pærer på frontblinkerne?? ;P

 

For å unnskylde meg litt så har jeg ikke hatt skikkelig tid til å hverken studere bildet som står i instruksjonsboka eller under panseret.. Så er jeg i tillegg litt pinglete når det kommer til å "bryte" hardt på forskjellige ting for å se om det fungerer :P

 

Det var litt lettere på Golfen ja :chairshot

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ukes tid siden ble jeg hvertfall den lykkelige eier av en A6 2.6 V6, er kjempefornøyd!:)

 

Nå har jeg et spørsmål, og dere må bare le så mye dere vil, men hvordan i helv*** skifter man pærer på frontblinkerne?? ;P

 

For å unnskylde meg litt så har jeg ikke hatt skikkelig tid til å hverken studere bildet som står i instruksjonsboka eller under panseret.. Så er jeg i tillegg litt pinglete når det kommer til å "bryte" hardt på forskjellige ting for å se om det fungerer :P

 

Det var litt lettere på Golfen ja :chairshot

 

gratulerer med ny bil. jeg kjøpte meg forresten også en 2,6L V6 i november. deilig bil.

men blinklyspære ja. du må inn på insiden i motorrommet, det er litt trangt der, men om du når pære må den vris for å fås ut om jeg ikke tar feil. hele dekslet til blinklys pæra hos meg datt av under fart, og jeg bytta hele skiten. du kan jo også ta ut hele pæresettet, det er en tapp på oversiden som du må trykke på og skyve hele lyset ut. så blir det litt enklere å ta ut pæra. for å sette den på plass igjen er det bare å klipse den inn så den sitter..

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

må gratulere deg med ny bil.. sitter med samme motor i min a6..

2,6 quattro med automat blir nok vel tørst til bykjøring, men for en bil om vinteren... helt suveren...

en ting jeg ikke forstår helt er hvorfor folk foretrekker 5'er lyd forran v6 en.. syns sistnevnte har mye kosligere snerr ved pådrag. hiv i et KN konisk luftfilter også så topper det hele seg enda bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nu egentlig si gratulerer med ny bil alex!;D

Kan nu også slenge meg på a6 sia og med min 2.4 Quattro 1998 mod;D

 

Så gammel golfen din i dag. !:P

 

Takker! ;) Hehe, trodde det var dama de sin bil jeg ;p

Haha ja jeg så også golfen her om dagen, med et gammelt ektepar i.. "Rent a Wreck" kommer til å tjene fett på den bilden, garantert :D

 

hei...

 

må gratulere deg med ny bil.. sitter med samme motor i min a6..

2,6 quattro med automat blir nok vel tørst til bykjøring, men for en bil om vinteren... helt suveren...

en ting jeg ikke forstår helt er hvorfor folk foretrekker 5'er lyd forran v6 en.. syns sistnevnte har mye kosligere snerr ved pådrag. hiv i et KN konisk luftfilter også så topper det hele seg enda bedre..

 

Takk skal du ha! :D Ja det er en relativt tørst bil, men det må man jo bare regne med. Og lyden, ja den er deilig! ;)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår