Gå til innhold

Hvordan vaske bilen ren ENKELT!

Ranger emnet


Theboss

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg vaske bilen enkelt å ren!??

Hva slags bilshampo skal jeg bruke.. vil ha det enkelt. Blande såpe i vann og så høytrykk..

Og har kjøpt den megular hanska. hvordan skal jeg bruke denne for å få bilen tørr etter vask.

 

Håper på svar og jeg vet om den sia der det står åssen man skal gjøre det.. men jeg vil ha det enkelt. det som står der er jo så mye annet dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Spyl bilen

sprøyt på såpe\avfetting

spyl bilen

såpe og svamp

spyl bilen

tørk med microfiber klut

 

Hansken du har er nok erstatningen for svamp. Sånn du trer på hånda. Meguiars har også microfiber kluter, som ser ut som flotte håndklær fra hotell! Kjøp NTX såpa fra meguiars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja.. morsom du er.. har hatt en annen mazda 6 før og var ALDRI noen problemer. men derimot kjørte en audi og den var jo helt RÅ på rust og problemer.. og dette var en 2003 modell.. Også kjørte jeg 200sx s14.. problemer problemer problemer.. mindre problemer på en mazda 6 skal jeg si deg kompis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyl av bilen grundig med høytrykk

Vask med Meguiars NXT tech Wash og Meguiars vaskehansken som du allerede har kjøpt. Bruk to bøtter en med såpe og en med bare vann til å skylle vaskehansken med.

Ta av tuten på hageslangen og la vannet rennet over bilen, da fjerner du enkelt alle såperester og mesteparten av vannet.

Tørk så bilen med Meguiars Watermagnet som er et tørkehåndkle til bil, ikke bruk vanlige håndkler da disse lett riper opp bilen din.

 

Husk at valget av felgrens er ganske vesentlig når du har kromfelger. Kan anbefale P21s sin, da den er sikker å bruke på alle slags felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Legg på såpe i vaske hallen

ht spyl bilen

2. bøtte med feks Meguiars NXT shampo el Chemical guys citrus wash and gloss

3. vaske hanken din i bøtta

4. vask

5. Ht spyl bilen

6. tørk med water magnet el the guzzler

7. ferdig

kjør ut og motta applaus fra de andre

 

(ht = hoytrykksvasker)

 

Skal du ha det eXtremt enkelt!!! kjører du i selvask på egen risiko.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. prøvd selvasken.. men blir IKKE fornøyd.. så tar det for hånd med HT`n hjemme i gården jeg.. mye mer enkelt gett... Takk for tips.. skal vaske bilen neste gang det er ålreit vær til uka.. hakke tid nå c.. hehe... Kjempe takk for tips! :D ..

Kommer tilbake og sier åssen det gikk!

 

Men disse produktene er disse å få kjøpt på noen butikker i sarpsborg?

 

Thx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja.. morsom du er.. har hatt en annen mazda 6 før og var ALDRI noen problemer. men derimot kjørte en audi og den var jo helt RÅ på rust og problemer.. og dette var en 2003 modell.. Også kjørte jeg 200sx s14.. problemer problemer problemer.. mindre problemer på en mazda 6 skal jeg si deg kompis!!!

 

morsom var jeg alldeles ikke, vi lakkerer for 2 mazdaforhandlere i Trondheim og det kommer inn 4-5 mazda6 og mazda3 som har skifta bakskjermer/hjulbuer og tatt rust på dørstokker hver uke.. det var bare til opplysning.. heh....

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. prøvd selvasken.. men blir IKKE fornøyd.. så tar det for hånd med HT`n hjemme i gården jeg.. mye mer enkelt gett... Takk for tips.. skal vaske bilen neste gang det er ålreit vær til uka.. hakke tid nå c.. hehe... Kjempe takk for tips! :D ..

Kommer tilbake og sier åssen det gikk!

 

Men disse produktene er disse å få kjøpt på noen butikker i sarpsborg?

 

Thx.

 

Bilxtra har eller får tak i megs produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsom var jeg alldeles ikke, vi lakkerer for 2 mazdaforhandlere i Trondheim og det kommer inn 4-5 mazda6 og mazda3 som har skifta bakskjermer/hjulbuer og tatt rust på dørstokker hver uke.. det var bare til opplysning.. heh....

 

Trådstarter lurer på hvordan han skal få vasket bilen ren, og du informerer om rustproblemer....:knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wizzy mener det ikke som noe "negativt" vil jeg tro, men mener sikkert at det er viktig med skikkelig renhold av bilen (under hjulbuer/dørterskler/rundt og under bakluke) mht rust, det er jo der det kommer mye rust på biler om det ikke vasket der innimellom, trenger ikke å vaske overnevnte steder hver gang, men viktig å få fjernet all jord, salt og møkk der det ligger i kontakt med karroseriet etter feks vinteren. hadde/har problemer med rust på volvon til kona da den har et merkelig opplegg med bensinrøret der det lå TONNEVIS med møkk når jeg sjekket...men det var for sent, rusta hadde kommet i mellom, og det kun pga at jeg ikke var klar over at det lø møkk der...

 

Så meningen er vel bare å si at det er bedre å være litt nøye innimellom og så "normal" vask ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår