Gjest Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 God dag. Jeg har et lite problem med ft'n min: Nyhona blokk Nye stempler og stempelringer plana topp (531) Turboen var dårlig, men ville se hor lenge den holdt. Den holdt ikke lenge :P kjøpte ny turbo og monterte den istad. Kjørte en liten tur og syntes den røykt mye. kjørte ned i gården, stoppa bilen, starta den igjen og rusa 1 gang: røyk så jeg så nesten ikke garasjen. Ryker ikke svart, men no sånn lyseblått, ikke dirrekte blått. Jeg tenkte da at siden ventiler osv er eneste jeg ikke har gjort noe med "skal" feilen ligge der. Tok en komptest og kinna 10 "kinn" på hver sylinder så det er nok i allefall: Sylinder 1: 6,5kg Sylinder 2: 6,5kg Sylinder 3: 7,5kg Sylinder 4: 10kg Jaja.. får se hvordan det ser ut da.. Plukka av toppen! Sylinderveggene er helt strøkne. La toppen på huet og la vann i kammer 1 og 3 (med tennpluggen i) Når jeg blåste med JÆVLI trøkk rett opp på ventilene så pipla det såvidt luft gjennom. Altså er toppen også ok. Toppakningen så helt strøken ut, og så ikke ut som den hadde lekki noe sted! Det var LITE olje på motoren når jeg stoppa den i gården her istad. Fyllte på 2-3 liter! :S Kjørte på 0.6 med den gamle turbon og 0.2 med den nye. (kjørte bare i 20 minutter istad, og kjørte i kanskje 1,5-2 timer med den gamle turbo'n) Noen som har noen forslag eller råd? Litt rådvill her nå! =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Er ikke bare olje som ligger igjen i intercooler osv ? Var likt problem på en 200sx jeg hadde med å gjøre, lot intercooleren stå med inngangen ned i snøen en hel dag og det var fortsatt masse olje igjen inni Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Kan være noe kverna sier.. hvis du hadde oljelekkasje på eksossiden av turboen, kan det være at olja henger igjen i eksosanlegget. Rart den skulle bruke såpass med olje ihvertfall. Fylte du full tank med olje ved bytte av turbo? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Nei jeg glemte å peile olje før jeg bytta turbo! =/ Men syntes det røyk en god del mer når jeg stoppa i gården enn når jeg var ute og kjørte! Men olje i ic er greit nok, men hvordan vil dere forklare mongo-komp? :S (KAN selvsagt være at jeg ikke har fått inn komp-testern skikkelig, men da er det rart at 1&2 var like =/) Noen flere som har lure forslag? :) Får pelle av ic og se hvordan den er inni! :) Snø igjen her, så kan sette den på hue der og se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hvordan er det med veivhusventilasjon? er den i orden? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Litt lav komp. på syl. 1 og 2 selv om den er lik. Du har byttet ringer ser jeg. Komp. og skrapering er montert rette veien!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hvordan er det med veivhusventilasjon? er den i orden? Det aner jeg ikke.. =/ det ryker av slangen som står på den svarte boksen i allefall...!? Litt lav komp. på syl. 1 og 2 selv om den er lik. Du har byttet ringer ser jeg. Komp. og skrapering er montert rette veien!? Monterte ikke ringene jeg! De stod på stemplene når jeg fikk dem.. MEN... jeg trur jeg har montert stemplene feil vei! =/ monterte de med pilene fremover! Dette er visstnok feil!? (hvor i hælvete er logikken i at pilene skal peke bakover?? =/) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Pilene skal peke fremover ja.. :) Ringene skal jo monter så så mange grader over hverandre. Ihvertfall etter boka.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Pilene skal vel peke fremover. Altså mot den siden av blokka som vannpumpa står :) Kan ikke huske å sett noe annet på Volvo rødblokk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Pilene skal peke fremover ja.. :) Ringene skal jo monter så så mange grader over hverandre. Ihvertfall etter boka.. :p jeg fordelte åpningen på ringene sånn høvelig med 120graders mellomrom. (360/3=120) Det som er litt kjedelig er at jeg har pelt av toppenm, hvis ikke kunne jeg trykk-testa kammera, men det får jeg jo da ikke gjort nå! =/ går det ann å sjekke stemplene på noen måte uten å pelle dem ut? (veggene ser jo ny-hona ut!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Kan jo kjøre stemplet ca midt i sylinderen, for så å helle litt diesel ol nedi.. Forsvinner det sakte men sikkert, er det årsaken til lavkomp. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 sant! :D det var lurt ;) bensin burde vel også funke! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hvis ringene var ferdig montert på stemplene fra fabrikk så er det jo den grei... Har du sjekket at oljeretur fra turbo er åpen? Kan kokse igjen.. Veivhusventilasjon må også være åpen. Men har du kjørt endel med gåen tetninger på turbo, så er det sef. endel olje i eksosanlegg og i IC. (Byttet nettopp turbo i en BMW 320D,og der hadde det kommet mye olje i eksosanlegg osv.. Men sluttet å ryke ganske raskt da) Men hvis den fortsatt bruker mye olje etter turbobytte så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Oljeretur'n har jeg ikke sjekka nei! Skal tømme motoren for olje etterpå, så kan sjekke da! :) Veit at det er nok helt sikkert olje i eksosen, men jeg håper ikke man får mongo-komp av det! Haha ;P Aner ikke om den bruker olje lenger, for jeg har bare kjørt i 20 min med nye turbo'n! (og nå står motoren uten turbo, så.. hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Stappa du filler eller pappir i noen hull når du drev med motoren?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.