Gå til innhold

To Hoders Poleringsmaskin - Pad's og Produkter (Autoglym, Sonax, Cyclo)

Ranger emnet


HHA

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har spurt en del om roterende maskiner rundt omkring i det siste og har funnet ut at jeg skal vente med å forsøke meg på det til jeg kommer hjem fra militæret.

 

Så i påsken tenkte jeg å polere med DA maskin (2 hoders).

 

 

Jeg skal benytte meg av, Autoglym

1. Ultra Deep Shine

2. Super Resin Polish

3. Extra Gloss Protection

 

Grunnen til det er at jeg vet jeg får kjøpt det i nærheten (butikkene) og for å bare få lagt på litt beskyttelse før jeg påbegynner 1 års førstegangstjeneste.

 

Er Sonax sine oransje(?) 100mm poleringsputer godt egnet for å fjerne litt småriper samt legge på polish og beskyttelse? Vet jeg får kjøpt disse på Clas Ohlson så det hadde vært supert om de faktisk er brukbare for å oppnå en grei glans og beskyttelse :)

 

Har også sett på Cyclo sine 4" Foam Pads,

6 Pack Cyclo Premium White Foam Pad

6 Pack Cyclo Premium Green Foam Pad

6 Pack Cyclo Premium Orange Foam Pad

 

Men vet ikke om noen butikker som selger disse over disk. Noen som vet?

 

Noen butikker hvor jeg kan kjøpe gode microfiberkluter for å tørke av den overflødige poleringen o.l?

 

Grunnen til at jeg ikke bestiller over nett er rett og slett fordi jeg skal handle endel varer når jeg kommer hjem igjen fra militæret. Så da blir det helt nye ting i motsetning til det jeg skal kjøpe nå.

 

 

Takker for alle svar og for all kunnskap jeg har fått de siste dagene (Satt 6 timer i natt og lese om bilpleie på dette forumet, Detailers Club Norway, så litt filmer på youtube osv. Masse god og nyttig informasjon å hente!)

 

PS. Lover at dette er siste "masetråd" fra meg på en stund ;) hehe

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor godt egnet de autoglym produktene er for maskinpolering, men det er det sikkert andre som vet bedre enn meg. Har bare prøvd Extra gloss protection og den trenger du hvertfall ikke maskin for å påføre.

 

Meguiars har fine mikrofiberkluter for fjerning av voks/polish. Har allerede beskrevet hvor du kan få kjøpt dem.

 

Er selv inne til førstegangstjeneste, betyr ikke nødvendigvis at du ikke får tid til bilen. For meg er det snarere tvert imot da jeg får annenhver uke fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet Autoglym fungerer på DA maskin for har gjort det før :) Men da har det bare vært benyttet Ultra Deep Shine hvis jeg ikke husker heeeelt feil.

 

Den Extra gloss protection.. Kan den også smøres på med maskin hvis du bruker fin pad? :) Får stikke innom litt diverse butikker de neste dagene å se om de har noen gode microfiberkluter på lur. ;)

 

Har du vært borti evt har noe erfaring med Sonax sine pads fra Clas Ohlson?

 

OT: Vet ikke hvor mye fri jeg får mens jeg er i militæret. Men skal inn i HMKG så regner med at det blir endel da jeg etterhvert blir plassert i Oslo :) Men det som er saken er at jeg ikke har en kosebil mens jeg er i militæret. Så det er derfor jeg skal vente til jeg er ferdig med førstegangstjenesten, og handler meg en bil det er værdt å bruke noen kroner på i pleieprodukter. Ser for meg at bilpleieproduktene har kommet ett steg videre når jeg er ferdig med militæret. Så det blir jo litt ekstra kos å handle inn litt go'saker fra internett.

 

PS. Sånn jeg har forstått det så blir det ganske mye skopuss i HMKG :p Skal jo kunne speile deg i skotuppen. Men det er ikke like kos å pusse på en satans sko som en bil da. hehe (Ta med en liten poleringsmaskin og litt produkter i militæret for å pusse sko 30 ganger kjappere enn de andre? :p)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller for Autoglym paint renovator en deep shine. Den kan faktisk brukes med maskin! Super reshin kan du også bruke med maskin. PS: Super reshin skal IKKE jobbes inn, bilen skal kun "dekkes" med dette.

 

Takker :) Så bilen skal få ett lag med Super Reshin Polish, la det stå litt til tørk, også tørke av med microfiberklut? :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at folk engasjerer seg i bilpleie synes jeg! :)

 

Men vil bare skyte inn ett par ting:

Jeg har prøvd litt av hvert, og kan ikke si jeg er videre imponert over poleringsmiddlene til Autoglym.

 

Jeg har prøvd Super Resin Polish og Gloss Protection uten at jeg synes dette var noen spesielt gode produkter.

Resultatet ble helt OK det... men jeg synes det var noe klineri og jobbe med. Spesielt Super Resin Polish'en. Men nå er ikke jeg noen tilhenger av såkalt "liquid wax" heller da. (dette er som sagt smak og behag)

 

Jeg vil på det høyeste anbefale deg å prøve følgende produkter på bilen din, og selv gjøre deg opp en mening.

 

Menzerna 106FF - for å fjerne swirls og for å friske opp lakken.

Chemical Guys EZ Glaze

Chemical Guys Jetseal 109 - Lakkforsegling

Chemical Guys 5050 Concourse wax.

 

Dette blir mye produkter, men herregud så mye bedre resultatet blir enn med AutoGlym.

 

Ikke bare blir resultatet bedre, men dem er også MYE enklere og jobbe med!

 

Feks. så skal Voksen føres på i tynt tynt lag, for så og fjernes med det samme. Du trenger ikke å vente til den klinete massen fra Autoglym skal tørke, før du fjerner den. Venter du lenge nok, så smuldrer den tørka massen opp og detter bak lister og fester seg på svarte gummilister rundt om på bilen. Uffameg...

 

Kjøp en skikkelig Wax med Carnuba, så skal du se at ikke bare resultatet, men selve jobben er mye lettere.

 

Men først så bør du sef. rense lakken og fjerne swirls. Dette gjør du med Menzerna 106FF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GigaFlow jeg er faktisk helt enig med deg at jeg burde prøvde de produktene. Har sitti i 2 dager å sett litt rundt på nettet, diverse butikker som f.eks Scandic Shine AS. Dette er produkter jeg garantert kommer til å kjøpe (evt oppgradering av dem) til neste år da jeg er ferdig med militærtjenesten og har en bil som er værdt å bruke sånne produkter på.

 

Da kommer jeg også til å kjøpe inn nye poleringsmaskiner. F.eks en ny DA og en som er roterende.

 

Så den tiden kommer, uten tvil! :D

 

pirex: Kan jeg påføre gloss med maskin, eller er dette noe jeg bør smøre på ved hjelp av hånd, for så å tørke av restene? Altså en Wax Applicator (sånn gul skumaktig pad). De er vel laget for å føre på gloss ved bruk av hånd?

 

 

Noen som har erfaring med Sonax sine puter fra Clas Ohlson? :) Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

 

Har lest at det er en helt ok all round pute :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk jeg tar siste finish for hånd. Med gul sånn Wax Applicator :)

 

Takk for hjelpen :D Er utrolig digg å bare sitte å lese om bilpleieprodukter, se på prosjekter og vite hvordan folk selv synes deres resultat o.l har blitt. Forstår at mange har blitt hekta på bilpleie i det siste, hehe. Bare å lære seg alle de forskjellige navna nå så er mye gjort :drunk:

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk jeg tar siste finish for hånd. Med gul sånn Wax Applicator :)

 

Takk for hjelpen :D Er utrolig digg å bare sitte å lese om bilpleieprodukter, se på prosjekter og vite hvordan folk selv synes deres resultat o.l har blitt. Forstår at mange har blitt hekta på bilpleie i det siste, hehe. Bare å lære seg alle de forskjellige navna nå så er mye gjort :drunk:

Her ser du vertfall min fremgangsmåte for en 4 timers bilpleie:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/191202-detailed-vw-touran.html

 

Alle produktene som er brukt er fra scandicshine.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du vertfall min fremgangsmåte for en 4 timers bilpleie:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/191202-detailed-vw-touran.html

 

Alle produktene som er brukt er fra scandicshine.no

 

Tro det eller ei, men den der tråden din ligger faktisk under bokmerker (mine favoritter) allerede ;) hehe

 

Må nesten lage egen mappe under bokmerker. "Bilpleie" Har lagt til så sinnsykt mange gode sider, guider, produkter der at det skulle ikke vært lov. Mye god kunnskap jeg har fått kan du si!

 

Uff ja da er klokka 05:10 og jeg har sitti å lest om bilpleie nå igjen. Klokka går jo svinfort når man sitter å leser, ser på bilder osv :D

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men den der tråden din ligger faktisk under bokmerker (mine favoritter) allerede ;) hehe

 

Må nesten lage egen mappe under bokmerker. "Bilpleie" Har lagt til så sinnsykt mange gode sider, guider, produkter der at det skulle ikke vært lov. Mye god kunnskap jeg har fått kan du si!

 

Uff ja da er klokka 05:10 og jeg har sitti å lest om bilpleie nå igjen. Klokka går jo svinfort når man sitter å leser, ser på bilder osv :D

Hyggelig å høre at du liker posten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HHA: Extra gloss legger du lettest på med en sånn wax applicator fra clas, den er helt tyntflytende, bare ha på så tynt lag som mulig og la det stå i ca 1 time før du polerer av, den paden dem selger til maskin liker ikke jeg, den er alt for stiv og ikke avrundet i bunn, men går jo å bruke..

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår