udyre Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 hei hei.nå har jeg kjøpt inn en v70 d5.kjempe fornøyd! tenkte det kan være lurt å bytte alle oljer på bilen.den har gått 290000km,å har komplett service hefte.men jeg vill bytte oljer forsikkerhets skyld.har kjøpt motor olje men ikke til automatkassen.er d noen som vet vilken olje det skal være på den? det er 24 mil til nærmeste volvo forhandler,så jeg tenkte å bruke statoil,shell,esso eller mobil 1 olje. så spørsmålet er da:skal det være noen spesiell olje eller bare vanlig automatolje?? har hørt at d5 kassen skal ha en spesiell olje... Håper på svar!! Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hvis det sitter AW55 kasse på den som kom fra 2000 så skal det KUN spesialoljen til volvo på kassa! Vanlig Dexron olje raser hele kassa etter kort tid. Dette står med feit skrift i manualen min ivertfall. Denne olja er ganske dyr. 240 kroner literen tror jeg. Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 det var det jeg fryktet.240 pr liter... et volvo verksted jeg prata med mente at det trengs 10-12 liter til å gjennom spyle og fylle kassen.bilen er forresten fra 03.så det blir vell 2500-3000 for å skifte olje på automaten.jippi!! Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matslukas Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 det var det jeg fryktet.240 pr liter... et volvo verksted jeg prata med mente at det trengs 10-12 liter til å gjennom spyle og fylle kassen.bilen er forresten fra 03.så det blir vell 2500-3000 for å skifte olje på automaten.jippi!! Flushe kassa di kan du gjøre selv,det er ingen vanskelig operasjon,men kan være greit å være to.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg