Gå til innhold

1,8 T motoren

Ranger emnet


suppegjøken

Anbefalte innlegg

På min bil var det også byttet turbo rundt 110 000 av den forrige eieren. Men grunnen til at han gjorde det va for at han va litt for nøye med bilen:) Alt skulle være i orden....

En av grunnen til at de bytter turbo tror jeg er dårlig vedlikehold.. Mange kjører med full gass fra 1. giret og oppover med en gang bilen er startet og den er kald. Det er en stor årsak til at den må byttes. Det står til og med i instruksjonsboka til bilen, at turboen ikke må kjøres hardt før den er blitt varm. Feil olje kan også være årsaken. Bilen skal også stå noen sekunder på tomgang før du slår av bilen etter en kjøretur. Bare noen tips som jeg har fått fra noen kjenninger, den ene er mekaniker på audi.

98 Audi A6 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan jo bytte turbo om du liker å holde ting velstand! Er jo opp til deg. Du kan jo ta turbo"inbytte" da betaler du bare 4-5k. Min ble skifta når den hadde runna 120 000. Men da ble den oppgradert til k04

AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine

xNissan 200sx S14 95 SOLGT

xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT

xgolf 3 vr6 SOLGT

xGolf gti g60 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår