Gå til innhold

A4 1.8T som ikke drar! Hva kan vær galt?

Ranger emnet


Acidica

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var det ikke sånn at man kunne koble fra strømmen på bilen og sette +/- polene sammen i en god stund så ble alle feilkoder slettet? Når jeg får meg ny lmm er det ikke bare å sette den i så funker det? Må jeg fjerne nødmodus? teit...

 

Greier ikke å se for meg om hvordan det skal gå an å slette feilkodene ved hjelp av det som du sier her... Må vel slette feilkoden ja, for i og med at når du skifter LMM'n så regner jeg med at du skifter den fordi den ikke fungerer, å når ting ikke virker i "dagens" biler blir det jo lagt automatisk inn en feilkode til bilens styreenhet der den sier at det er noe gale med f.eks. LMM'n... men er LMM'n i fin form og du bare kobler den fra,har ikke det noe å si... Tar du poenget??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, lmm er ikke i fin form. Hvorfor skifte lmm om den er det? :/

 

Har kjørt rundt i 2-3 uker uten lmm nå, venter på en i posten som aldri kommer. urk....

 

Om bilen ikke har strøm kanskje 'minnet' nullstilles? vetta f jeg.. bare leste i en post at det kunne gjøres sånn, men har ikke prøvd.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;)

Nødmodusen kan kun bli fjernet ved hjelp av å koble til diagnosetester å få fjernet feilkoder... Bilen fungerer fortsatt ikke så bra?? det er ikke helt bra... Håper du finner ut av det da:D Går ikke an å fortsette sånn:(

 

Ok' date=' tenkte meg det ja, jeg hadde flaks og fikk plass på verksted allerede imorgen så da får jeg diagnosen, Møller Forus hadde 3 ukers ventetid så det blir ikke aktuellt. Jeg håper bare det ikke blir for styggt, jeg har allerede brukt nok penger på denne bilen og jeg har ikke hatt den en uke en gang!

 

Om bilen kan dra dårlig på lave turtall viss lambdasonden er gått? De sier jo denne bør skiftes med 160000km intervall og min har gått 156000km nå. Hva er typiske symptom på en ødelaggt Lamdasonde?

 

Har kjørt rundt i 2-3 uker uten lmm nå, venter på en i posten som aldri kommer. urk....

 

Hvor mye måtte du betale for LMM? Jeg har en 97mod 1,8T AEB motor, den måleren måtte jeg pokker betale 3300,- for hos MECA, Møller skulle ha 3100,- men hadde den ikke lagerført. Og det var ikke pant på den gammle en gang! Vannvittige priser...

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 96 modell med samma motor. Ingen innbytte der nei.. nettopp derfor jeg bestilte fra tyskland for 605kr inkludert porto:) .. ulempen er jo uendelig lang ventetid da :(

 

Herregud, det skulle jeg og tenkt på, bestillte justerbart senkesett til bilen fra tyskland for ett par dager siden!

 

Jaja, får ta det nestegang KN filteret mitt dreper LMM :D

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, lmm er ikke i fin form. Hvorfor skifte lmm om den er det? :/

 

Har kjørt rundt i 2-3 uker uten lmm nå, venter på en i posten som aldri kommer. urk....

 

Om bilen ikke har strøm kanskje 'minnet' nullstilles? vetta f jeg.. bare leste i en post at det kunne gjøres sånn, men har ikke prøvd.

 

Kjørt uten??:O Er jo ikke det lureste, men må man så må man... Når det gjelder nødmodus så må man nok koble til diagnosetester å slette feilkoden(e) for å få den vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt genialt å bestille deler herifra... Utrolig bra service og bra priser!

 

Autohaus AZ - About Us

 

Enkleste er å lete opp delenr hos Meca først, og så taste dette rett inn på Autohaus sine sider... Fikk akkurat en pakke derifra til RS2`n :)

 

A.J.

 

Den der var slett ikke dum! Takker! :)

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert å fått diagnostisert bilen. Etter å ha fjernet alle feilkoder og nødmodus, så kom det ikke opp flere feilkoder etterpå. MEN bilen drar forsatt dårlig på lave turtall, og dette var mekanikeren enig i etter en kjøretur.

 

Så jeg må levere inn bilen den 29 mars for litt mer omfattende feilsøking. Jeg har en ekkel følelse om att dette blir dyrt...

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga. Møller tar blodpriser eller pga. de skiffter ting som du ikke har saggt skal skifftes? :)

 

Jeg har ikke levert den hos Møller. Jeg fikk besked om att de (verkstedet jeg har levert den på) skulle ringe meg viss de finner noe, sånn de får bekreftelse fra meg om de skal fikse det eller ikke. Sånn sett så sikkrer jeg meg mot att de ikke bytter halve motoren uten mitt samtykke.

 

Jeg reiser til syden rett etter jeg har levert bilen, så jeg trenger ikke noen svære verkstedregninger akuratt nå!

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår