auto82 Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Hei. Når jeg slipper bremsepedalen høres en pipelyd. Har ikke helt funnet ut hvor på bilen lyden kommer fra, men når det regner ute og er vått høres ikke lyden. Kommer altså bare når det er noenlunde tørt. Bremsepedal inn, bremsepedal ut - PIP. Nå i det siste har jeg lagt merke til at piplyden kommer når jeg løsner håndbrekket også. Hva kan dette være for noe? Bilen er en VW Polo 1.4 96 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Er klossene slitt? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Det er ikke skriking av bremsene jeg mener. Men en irriterene pip. Klossene har jeg ikke sett på. Men jeg nevnte håndbrekket. Og det er jo bak i trommelen. Er veldig usikker her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Bremseskoene henger kanskje? lenge siden du har reingjort og smurt opp bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Har ikke sjekket bak nei. Er ikke så veldig lenge siden jeg kjøpte bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 ta av trommlene bak og reingjør skikkelig (helst med bremskar-vasker som er oppvarma) kontroller i samme sleng at skoene beveger seg og at handbrekkarmen på sekundærskoen er bevegelig,ikke rusta fast. Ta i samme sleng å kontroller hjulsylindrene for lekkasje,skal ikke renne veske ut bak mansjettene og se om handbrekkwirene har noen for for skade på strømpene. Smør opp de bevegelige delene med bremsepasta. Er bremseskoene begynt å løsne,eller fått en hard klassklar overflate (harpiksen er kommet ut,såkalla fading) så må skoene skiftest. bruk et grovt pussepapir og rubb bremseskoene og trommel før montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg