omhelle Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 hei:) jeg og en annen fra klassen har prosjekt om bilstereo:) vi har fått kobla opp alt enkelt og greit.. men vi skal også finne ut hvilke signal som går i alle kabler.. det vi har kobla opp er: en JBL GTO-4060 forsterker, 4 enkle høytalere fra pioner, to 10" subèr og en scott spiller. noen som kan hjelpe meg med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokke2k Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Ka meine du med hvilke signal som går i kablene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 er bare å måle det. Det er stort sett 12V og 5V eller mindre på signalene fra cd spiller til forsterker. Samt det som går ut på høytalerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Mere spent på hvordan dere har koblet 4stk høyttalere, og 2stk sub til den forsterkeren jeg da... Lukter snarlig død av det der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 er det så vanskelig å forestille seg da? de kjører to av høytalerne på spilleren vel? =P om ikke alle og bruker 4kanalern til subbene =P hehe (*forutsetter at de faktisk ikke har vært så dumme som du antyder i inlegget ditt over cossie:P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omhelle Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 vi kobla de 4 høytalerene til spilleren og subène til forsterkeren.. med signal mener jeg: digitale og analoge...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krissit Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Remote vil vel være digital signal, høy. Og resten av signalene vil være analoge, da disse signalene vil variere med lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Remote vil vel være digital signal, høy. Og resten av signalene vil være analoge, da disse signalene vil variere med lyden. Nop.. 12V+.. kan ta det rett fra + på batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Dere har rett begge to ;) Remotesignalet er 12V, men er i teorien "digitalt", dvs. kun "av" eller "på". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 i hvertfall alle høytaler kablene er analoge siden det går ett sinusformet signal(dvs bølgete puls som ikke har på og av) 12+ og - er diggitale siden de enten er på eller av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg