Gå til innhold

Vannlekkasje

Ranger emnet

Stoila

Anbefalte innlegg

I forrige uke opplevde jeg lekkasje inn bak førersetet på min VW Passat 1,9 TDI 2003 MOD. Forklaringen fra Møller var en propp i dreneringen rundt vannkassen. Nå er ikke jeg noen bilmekaniker, men ville tro at når bilen fyller seg med anslagsvis 10 L vann at dette var en reklamasjonssak så lenge dette ikke er min egen feil.

Det å antyde reklamasjon hos Møller var tydeligvis helt uhørt( selvom min nabo har blitt kalt inn med sin 2002 mod Vw passat for akkurat samme feilen), men de kunne tørke bilen for kr 500,-. Jeg regnet med at bilen var tømt for vann da de hadde fjernet "proppen", og valgte å tørke bilen selv. Det skulle jo selvfølgelig vise seg å bli særdeles vanskelig da dette krever demontering av det meste. Overraskelsen var alikevel stor da jeg fikk løsnet første del av filten bak førersetet. Der var det fortsatt mye vann. Jeg valgte å kontakte Møller den påfølgende uken for bestilling av tid til tørking. Jeg ble da tilbudt dette til kr 3000,-!!!! Hva som hadde skjedd imellomtiden som rettferdiggjorde denne prisøkningen vil jeg helst ikke vite.

Etter mye om og men, ble det avtalt tid. Dette skulle ta ett døgn....javel, så fint. Når jeg leverte bilen ble det sagt 3 døgn...

Denne historien føyer seg bare inn i rekken av eksempler på dårlig kundeservice hos denne Møller-forhandleren.

Spørsmålene mine er:

- Har noen andre opplevd dette?

- Noen som vet om dette går på reklamasjon?

- Har man krav på leiebil i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør jeg spørre om det er møller i larvik?

har du levert biler der? hvis ikke kan jeg gi det er par råd her som kan hjelpe deg litt.

det første du gjøre er å ta av deksle over vannkasa, så tar du ut batteriet.

Under batteriet er det et dreneringshull spyll vann ned der med høyt trykk eller bruk trykk luft hvis du har tilgang.

i midten av vannkassa er det også et drenerings hull går et sort fleksi rør der. spyl dette også rent.

helt over på passasjer siden står det en sort boks der styreenheten ligger. i forkant på den helt inn mot torpedoplata skal det gå et lite hull under som skal drene vennet vekk fra det forhøyde ommrådet. sjekk at dette også er fritt for løv å smuss.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bilen har fulgte service intervalene skal egentlig ikke dette forekomme. det hender at drenerings hulle blir tette av løv og sand osv, disse hullene skal gjøres rene når bilen er inner til hovedservicer.

er det lekasje fra andre holde, bilen er norsk og under 5 år å ikke gått over 100 tusen km er dette en garanti sak

er bilen importert er det de samme kriteriene men da kan den ikke være over 3 år

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen tilbake i dag. Feilen er forhåpentligvis rettet og jeg kan trygt la bilen stå ute i regn. Skal følge opp tipsene dine og se til at det ikke ligger noe som kan tette igjen kanalene.

Bilen er ikke over 5 år, men har gått 135000.

Skriver egentlig dette for å advare andre mot å sette bilen på service hos denne forhandleren. Servicen har vært under enhver kritikk og forhandleren har ikke vært istand til å sette seg inn i kundens situasjon. Selv når jeg meldte feilen første gang, ble jeg møtt med en "ovenfra og ned - holdning" som rett og slett var usmakelig.

Trenger vel ikke være nødvendig å si at jeg ikke kjøper min neste bil her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har hørt mye rart om flere forskjellige vw forhandlere ja.. dumt biler er blitt så ny motens, når man lukker opp panseret. er jo ratt 5 min skruing for og i det hele tatt se sjølve motorn på bilen :P

Dette sikkert fordi forhandleren selv, vil ha bilen inn til seg selv på service, for og tjene penger.. og litt for og se fancy ut for enkelte som ikke skjønner opp ned på motorn..

poenget jeg skal fram til, er at ting var enklere før, da man kunne fikse bilen selv eller et lokalt verksted.

Så ny bil, er det både positivt og negativt etter min mening. Om man skrur bil selv da vel og merke. noe jeg gjør..

Har kjøpt bil fra tyskland selv nå, en VW Passat 02 1.9 TDI 4 motion. Så er spent på og se hvordan denne bilen er :)

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde inne en passat 02 mod sedan i går til i dag med mye vann på golvet for passasjer høgre side bak. feilen ble fort lokalisert-døraggregat H.S.B. Tok ut passasjer stolen og skilte teppe i fra filt matta under,når jeg endelig hadde fått skjært ut den helvetes filtmatta så låg det det mildt sagt noen liter vann både bak og framme som har vert der en stund. (lukta "godt") filtmattene ble hengt til tørk over natta og alt vannet i dørken fjerna.

Monterte nytt aggregat og kjørte gjennom en friskluft rens for kupêen. sjefen valgte å føre dette på garantien selv om den egentlig var i grenseland.. Men siden kunden hadde klaga på at dette skyldtes sist service (som viste seg å vere feil da...)så valgte han å gjøre det sånn,så vil nok si at det ikke er direkte møller sin skyld i de ulike kundebehandlingene, i mangen tilfeller er det de som er ansatt i de forksjellige verkstedene som gjør det surt for enkelte kunder. De større verkstedene kommer som oftest dårligere ut når det gjelder kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på noe der. Møller Tønsberg har lenge vært kjent for å utføre til tider ekstremt dårlig service. I tillegg har de gjort den store feilen med å ansette mennesker i kundemottaket uten sosiale antenner.

Bitre og sure mennesker er ikke de du ønsker å snakke med når bilen din trenger service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet nok hva som er feilen med at det kommer inn vann..

test dette:

Ha opp døra, hell ca 1 liter vann ned ved vinduet ditt, s

trolig kommer det vann i fra dekselet på døra..

hvis dette forekommer så ta av dekselet og lim rundt kanten der hvor vannet kommer inn.. send pm hvis det stemmer med det jeg sier.. orker ikke å skrive alt du mp gjøre nå..

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme opplevelse som Stoila. Men på Møller vest i Bergen.

Har skrudd fra hverandre bilen å tørket alt selv. Fuget alle dørene og skiftet pakningen rundt pollenfilteret. Nå lyser airbaglyset..... er det fordi en feilmelding er lagret etter at jeg hadde stolen ute?

Ga opp møller etter å ha hørt kundebehandleren kakle ivei sikkert 70 ganger at "det er ikke vi som har gjort noe feil".

De hadde hatt bilen inne til 60 tusen service rett før det skjedde

Lenke til kommentar
Del på andre sider