kris88 Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Har en sierra 2.0 DOCH med en eller annen feil i dashbordet. - I selve instrumentpanelet her batterilampen begynte å lyse noen ganger svakt, andre ganger sterkere. - Håndbrekklampen (som også har et annet tegn å ser slik ut: (!)(P) ) har også begynt å blinke, spesielt i nedoverbakke og under oppbremsing. Er dette bryteren på brekket som er dårlig eller er det en sammenheng med de andre feilene? - Når jeg setter bilen i revers, blinker til høyre og ventre så blinker det svakt i tåkelysbryteren til venstre for rattet. Noen som vet hva dette kan være?? Kanskje noen som har vært borti det før? Har hørt at det er ganske vanlig med el.feil i Sierra... Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Batterilampa: sjekk reima som driver dynamoen håndbrekklampa: sjekk væskenivået i bremsevæskebeholderen svakt lys/blink i tåkelysbryter: sannsynligvis en eller flere pærer bak har gått (basert på egne erfaringer fra scorpio) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Batterilampa: sjekk reima som driver dynamoen håndbrekklampa: sjekk væskenivået i bremsevæskebeholderen svakt lys/blink i tåkelysbryter: sannsynligvis en eller flere pærer bak har gått (basert på egne erfaringer fra scorpio) OK, skal sjekke med en gang Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Lyset (!) eller bildet av en bremseskive er mest sannsynlig at klossene dine begynner å bli slitt. Har slitasjevarslere foran på bilen din. Ellers er det vanlig med dårlig jording på baklyktene, noe som mange ganger gir disco ved blinking og bremsing samtidig. Sjekk det, også sjekk Erik sine tips Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Er viftereima stram og fin, så kan det være børstene på regulatoren i dynamoen som er dårlig, du får nye for ca 150kr ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 envt sjekke kabel fra dynamo til batteri den hadde jeg problem med på stasjons vogna. batteri lampa kom og gikk, lyste bra og dårlig. så byttet jeg ut hele. og satte på ny kabel. problem løst:) det med baklampene så sjekk for envt overledning, om noen ledninger ligger innpå hverandre og sjekke jording.. Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Takk for masse gode forslag! Bremselampen blinket fordi det var for lite bremsevæske så det er løst :) Så på viftereima, men fant ikke ut hvordan jeg skal stramme den... Og når jeg begynte å se på baklyktene så fant jeg ut at når jeg bremser så lyser tåkelyset bak og når jeg skrur på tåkelyset så lyser bremselysene bak... Så også at når jeg blinker til venstre blir venstre kjørelys bak svakere.. Dette skyldes vel dårlig jording? Så derfor la jeg opp en ekstra jordledning til festene på baklykta, men til ingen nytte :shake Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Takk for masse gode forslag!Bremselampen blinket fordi det var for lite bremsevæske så det er løst :) Så på viftereima, men fant ikke ut hvordan jeg skal stramme den... Og når jeg begynte å se på baklyktene så fant jeg ut at når jeg bremser så lyser tåkelyset bak og når jeg skrur på tåkelyset så lyser bremselysene bak... Så også at når jeg blinker til venstre blir venstre kjørelys bak svakere.. Dette skyldes vel dårlig jording? Så derfor la jeg opp en ekstra jordledning til festene på baklykta, men til ingen nytte :shake Viftereima strammer du med dynamoen, løsner på skruen bakpå og presser hele dynamoen nedover. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 baklys problemet må være en overledning et sted. at bremse lys har kontakt med tåkelysene Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg