Soundman1 Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Hei Da jeg har problemer med min Vectra spør jeg om noen her har opplevet det samme som meg. Case Bilen går bra og ingen feil, kommer hjem igår og parker bilen i garasjen. Skulle starte i dag tidlig, men den starter ikke. Motoren går rundt og alt høres greit ut men tenner gjør den ikke. Har snakket med noen teknikkere og det er delte meninger om dette, noen sier styreenheten er tryna, andre sier bensin pumpa. Opel skal ha 2500 for feilsøk pluss repp og det synes jeg er drøyt. Noen som har en mening skrik ut :) Mvh Viggo S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaKoo Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Hmm, mulig du kan prøve med Paperclip testen, her har du link til VVOC.com (how-to) vvoc.com - Winner of the Best club stand at PVS 2006 & 2007 (må registrere deg, tror jeg) Så kanskje du finner feilen selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundman1 Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Hei Takk for info, har prøvd dette slik som forklart på det forumet men fikk ingen kode (blinkende lys) kun test blinket. Men jeg mener å hørt en svak summing når jeg tok på tenningen, mulig det var beninpumpen, denne hører jeg ikke nå kan det kanskje være den? Sitter bensinpumpen bak ved bensin tanken? Er litt lost på denne nå :) Kanksje noen andre Opel kjennere der ute som vet noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkaftw Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 les i instruksjonsboka under startsperre eller tyverisikring. hvis motorlampa lyser og ingenting skjer, og du ikke klarer å drege bilen i gang er det startsperren =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundman1 Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Motoren går rundt men den tenner ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Prøv å spray litt startgass i luftfiltret. Starter den litt da, er det nok pumpa som er årsaken. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundman1 Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Prøv å spray litt startgass i luftfiltret. Starter den litt da, er det nok pumpa som er årsaken. Funker det på Injection biler da? Trudde det var bare forgasser motorer som dette funka på, men ok er vært å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Funker på alle motorer, men er BEST egnet til bensinmotorer da dieselbilene ikke får smøring av startspray.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg