Gå til innhold

forhindre "parkeringsbulker" og "handlevogn uhell"

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Jaa, du er så spesiell fordi du har en fin bil. Kanskje du kan bruke handikapparkeringen også, er jo ett veldig spesielt tilfelle.

Har du råd til å kjøre Porsche så har du råd til å fikse den.

Vi snakker om en nesten 30 år gammel Porshe.... gjør vi ikke det da?

 

Er da ikke noe spesielt med disse...

 

2-300.000 kr. for en 25-30 år gammel porshe med rundt 2-300 HK'er er da ikke akkurat noen vidunderbil...

 

Uten sammenligning forøvrig, er min bil dyrere enn denne porchen, og med neeeesten like mange HK'er. Jeg vet jo at Porche er en klassiker for mange... men en porche kan da vel rettes opp og lakkeres på lik linje med en hvilken som helst annen bil den.. kan den ikke det da?

Blir da ikke noe dyrere for en porche-eier, enn en Golf-eier.

 

Her snakker vi da om småskader som riper og små bulker.

 

Kjøper man en gammel Porche, så må man ta konsekvensene av det. Er den for verdifull til å brukes, så sett den på loven.

 

Hadde du hatt en nyere eller splitter ny Porche, hadde jeg skjønt poenget litt bedre.. men igjen... har man råd til en splitter ny porche til nesten 2 mill. så har man også råd til å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt so hårsåre folk er her da!

Porschen er drømmebilen min, so det er ein del følelser ute og går.

Eg vil ikkje at noken bulker den og berre stikker av!

Selfølgeligt kan den fikses opp for omtrent same pris som ein Golf. (viss ikkje deler må byttes ut)

Men eg prøver å unngå dette.

Eg har hatt eit par episoder med bmw`n, so eg har erfart at ikkje alle følger like godt med bakom rattet

 

Selfølgeligt blir Porschen brukt.

Den vart køyrd 10 000km ifjor, og er snart klar for ein ny sesong.

Og veit at det er mange dyrare biler rundt om! (det er vel omtrent umuligt å få ein ny familiebil for lågare pris enn bilen min!)

Gigaflow er ein av dei, og han tar veldigt godt vare på bilen sin!

(Men den har nok ikkje neeeesten like mange hester som bilen min.)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det er en veldig dårlig holdning. "Jeg har skjelden/fin/dyr bil, og andre får ta konsekvensene for det (ikke få parkeringsplass)." Har du en bil som er for fin til å stå på parkeringsplassen, så får den stå hjemme på pidestall i garasjen, eller så får du ha en gullkantent forsikring.

 

Å bare sånn for the record. Finnes knapt en sjel i verden som noterer skiltnummer om man kjører på en dobbeltparkert bil og stikker av.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt so hårsåre folk er her da!

Porschen er drømmebilen min, so det er ein del følelser ute og går.

Eg vil ikkje at noken bulker den og berre stikker av!

Selfølgeligt kan den fikses opp for omtrent same pris som ein Golf. (viss ikkje deler må byttes ut)

Men eg prøver å unngå dette.

Eg har hatt eit par episoder med bmw`n, so eg har erfart at ikkje alle følger like godt med bakom rattet

 

Selfølgeligt blir Porschen brukt.

Den vart køyrd 10 000km ifjor, og er snart klar for ein ny sesong.

Og veit at det er mange dyrare biler rundt om! (det er vel omtrent umuligt å få ein ny familiebil for lågare pris enn bilen min!)

Gigaflow er ein av dei, og han tar veldigt godt vare på bilen sin!

(Men den har nok ikkje neeeesten like mange hester som bilen min.)

Er ikke så hårsår egentlig.... det virket bare som om du fremtilte bilen din som uerstattelig....

 

Hvor mange hester er det i bilen din egentlig?

Bare lurer... for jeg ble litt nyskjerrig bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en nesten 30 år gammel Porshe.... gjør vi ikke det da?

 

Er da ikke noe spesielt med disse...

 

2-300.000 kr. for en 25-30 år gammel porshe med rundt 2-300 HK'er er da ikke akkurat noen vidunderbil...

 

Uten sammenligning forøvrig, er min bil dyrere enn denne porchen, og med neeeesten like mange HK'er. Jeg vet jo at Porche er en klassiker for mange... men en porche kan da vel rettes opp og lakkeres på lik linje med en hvilken som helst annen bil den.. kan den ikke det da?

Blir da ikke noe dyrere for en porche-eier, enn en Golf-eier.

 

Her snakker vi da om småskader som riper og små bulker.

 

Kjøper man en gammel Porche, så må man ta konsekvensene av det. Er den for verdifull til å brukes, så sett den på loven.

 

Hadde du hatt en nyere eller splitter ny Porche, hadde jeg skjønt poenget litt bedre.. men igjen... har man råd til en splitter ny porche til nesten 2 mill. så har man også råd til å bruke den.

Jaja. Navnet skjemmer ingen. P-O-R-S-C-H-E. Men man kan vel ikke forvente at man skal skjønne hva som er fint med en klassiker man ikke kan stave navnet på etter ni forsøk.

Mulig bilen din var dyrere som ny, enn det en 25 år gammel Porsche er, men hva tror du bilen din er verdt i 2032?

Kommer vel an på hva vrakpanten er da

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jeg holder meg tett til todleif her, Porsche er drømmen min, når jeg en dag får meg en slik bil -vil den bli behandlet bedre enn dama. Sånn er det bare med oss gutta og bilen vår. (MERK: For de som bryr seg såklart.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer alltid på og parkere mellom 2 "fine" evt. nye biler.. Enkel prevansjon!!

 

 

De beste å stå ved siden av er gamle strøkne biler. Da vet du de bryr seg. :)

Nye strøkne biler kan jo være hentet ut av Preben aksjemegler dagen før, som driter i bulker og slikt, hvertfall på andres biler!

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår