trulsd Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Heisann Har en 1994mod Audi 80 med 90hk. I dag begynte speedometeret mitt å falle litt inn og ut og opp og ned. Er det wire, eller elektrisk opplegg på denne? Noen som vet om det er en smal sak å bytte, eventuelt noen som kan komme med en liten guide? Takk for all hjelp! Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorsaGT Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 El. opplegg på min -94 B4. Kan være giveren eller dårlig kontakt kanskje? Siter Opel Insignia 4x4 BMW E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Ja, det er elektrisk. I ni av ti tilfeller er det dårlig kontakt som er problemet, da i de 4 kontaktflatene mellom selve speedometeret og kretskortet på baksiden. Evt. kan du sjekke initiatoren som sitter ved venstre utgående drivaksel (på girkassen), det er denne som sender pulser til speedometeret ditt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulsd Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Ja, det er elektrisk. I ni av ti tilfeller er det dårlig kontakt som er problemet, da i de 4 kontaktflatene mellom selve speedometeret og kretskortet på baksiden. Evt. kan du sjekke initiatoren som sitter ved venstre utgående drivaksel (på girkassen), det er denne som sender pulser til speedometeret ditt. Takk. Er det noe som er mulig å fikse, eller er det bare å begynne å lete etter nytt? Noen som vet hva speedometer er på tysk? :P Prøver meg litt på tysk ebay, for å se om det er mulig å finne noe der. Men tysken er det så som så med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Takk. Er det noe som er mulig å fikse, eller er det bare å begynne å lete etter nytt? Noen som vet hva speedometer er på tysk? :P Prøver meg litt på tysk ebay, for å se om det er mulig å finne noe der. Men tysken er det så som så med.. Ja, er lett å fikse om det er dårlig kontakt. Demontér, rens kontaktene og sett sammen igjen. eBay: audi instrumente, audi tacho, Auto-Ersatz- -Reparaturteile, Auto-Anbau- -Zubehörteile Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulsd Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Tusen takk for hjelpen. Skal se om jeg ikke får prøvd meg litt i løpet av uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulsd Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Tusen takk for hjelpen Quattro73. Works like a charm! Pusset litt, og gjorde kontakten litt strammere, så nå funker det! Igjen, tusen takk for hjelpa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Bare hyggelig :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg