Kenito Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Ikke funnet noen tråder om dette men.. Åssen er det med ettermontering av diverse "xenon kit" ? Hva skal til for å få godkjent en sånn ombygging, og kan man bygge om f.eks alle lysene, som grøftelys osv? Har H4 pærer, og lest noe om "bixenon" osv, ikke at jeg vet forskjellen, eller betydningen på noe av det.. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Må ha automatisk høydejustering og lyktespylere for å kunne bruke xenon på bilen din. Og i grøftelys er det ikke lov til å ha det. Bi-xenon er vel xenon i både nær- og fjernlys, mulig jeg tar feil der men. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IN07TDI Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 For å få godkjent xenonmontering i nær eller fjærnlys kreves automatisk høydejustering og lyktespylere. Montering i kurve/tåkelys er ikke meg bekjent ulovlig da disse lysene bare skal brukes på dagtid da faren for blending av møtende trafikk er vesentlig mindre enn på kveld/natt/morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Tåkelysene kan vel også brukes når det er mørkt vis sikten er dårlig f.eks tåke eller tett snødriv. Dem er ikke lov å bruke sammens med park eller. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Bi xenon er noe dritt, så d skal du styre unna. få deg heller ekstralys med xenon til langlysene, og så har du "vanlig" xenon i nærlysa i hovedlyktene. Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinzimZS Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Som sagt er det krav om automatisk høydejustering og lyktespyling. Jeg måtte i tilleg vise bilen min hos BT hvis jeg skulle bygge om for de skulle sjekke om automatiske justeringen fungerte. Når det gjelder tåkelys har det ingen hensikt da de KUN skal brukes i tett tåke. De er ikke lov å bruke sammen med nærlys eller når det er mørkt sammen med park. Eneste gangen du kan bruke dem er midt på dagen sammen med park. Og det er uansett jævlig irriterendes med folk som kjører med tåkelys sammen med nærlys døgnet rundt. Dere fortjener alle en bot på 2000 kr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg