boXer Skrevet August 4, 2002 Rapporter Share Skrevet August 4, 2002 Her kan du lære mer om dette... Står litt diverse ting som kan være lærerikt for mange :) Men det morsomme er dette: "Injection of nitrous oxide into the combustion chambers of an internal combustion engine as a way to increase power output was discovered by the German air craft industry early in the Second World War. Thousands of German figher and reconassance aircraft were equipped with the so-called "GM-1" system which added nitrous oxide to the intake charge to compensate for reduced air density and less oxygen high altitude. The British Royal Air Force also used aircraft engines with performance enhanced by nitrous oxide. Interestingly, there was no use of nitrous oxide injection by the American military air forces other than very limited experimental use. It is interesting to ask oneself that, if nitrous oxide injection was so dangerous to an engine's reliability, why would so many airplanes have used it?" :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 4, 2002 Rapporter Share Skrevet August 4, 2002 Står endel intressant om "skrattgas" i siste Bilsport oxo, det er hovedtema. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 På sidene til sverre kahrs racing kan en også lese litt om nåwsss. http://www.sverrekahrsracing.no/lystgass/Lystgass.htm Mye interessant lesing. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Hva synes dere ? er lystgass juks ? Det blir jo liksom ikke det samme som og ha effekten permanent. "Skal vi race ?" "Sorry, kanke!jeg er tom for lystgass!" liksom. Er jo litt slemt gjort å ha en flaske gjemt i bagasje rommet når mannen du kjører mot ikke aner dette ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by Prolixin Hva synes dere ? er lystgass juks ? Det blir jo liksom ikke det samme som og ha effekten permanent. "Skal vi race ?" "Sorry, kanke!jeg er tom for lystgass!" liksom. Er jo litt slemt gjort å ha en flaske gjemt i bagasje rommet når mannen du kjører mot ikke aner dette ;) Ja gass er juks... akkurat som turbo med boostcontroller :) Men seriøst... hvem bryr seg, i mine øyne er alt lov, og gass er jo en billig måte å ha litt hester 'på lager'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by boXer Ja gass er juks... akkurat som turbo med boostcontroller :) Men seriøst... hvem bryr seg, i mine øyne er alt lov, og gass er jo en billig måte å ha litt hester 'på lager'. Joa, men det blir ikke helt det samme, En turbo kan man høre uten problemer. Og med engang man hører motstanderen har en turo under panseret så får man litt mere respekt. Lystgass kan man ikke høre, finnes jo mange "stealth" kit også, så det er umulig å se med første øye kast, hvis man tar en titt under panseret. Hadde du likt å blitt flist av en lada med lystgass ? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by Prolixin Joa, men det blir ikke helt det samme, En turbo kan man høre uten problemer. Og med engang man hører motstanderen har en turo under panseret så får man litt mere respekt. Lystgass kan man ikke høre, finnes jo mange "stealth" kit også, så det er umulig å se med første øye kast, hvis man tar en titt under panseret. Hadde du likt å blitt flist av en lada med lystgass ? ;) Greit man kan høre når noen har turbo, men man kan ikke høre hvor mange hester en bil har. Om han har turbo og 300hk eller 250hk + 50hk gass er samme for meg. Og jeg hadde ikke likt å blitt flisa av en Lada samme hva den hadde under panseret. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by boXer Greit man kan høre når noen har turbo, men man kan ikke høre hvor mange hester en bil har. Om han har turbo og 300hk eller 250hk + 50hk gass er samme for meg. Og jeg hadde ikke likt å blitt flisa av en Lada samme hva den hadde under panseret. :rolleyes: Det er greit nok, men når man hører at motstanderen har turbo så kan man anta at han hvertfall kan ha endel hester under panseret. La oss dramatisere litt hehe. Hvis jeg skulle kjørt pink slips mot en kar. Jeg hadde en små trimma suge motor. Så hører jeg/får jeg vite at motstanderen har en turbo under panseret. Da skjønner jeg at sannsynligvis har han flere hester enn meg. Men hvis han hadde lystgass og flaske gjemt i bagasjerommet, så hadde jo jeg ikke hatt sjans til å vite dette. Catch my drift ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 6, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by Prolixin Det er greit nok, men når man hører at motstanderen har turbo så kan man anta at han hvertfall kan ha endel hester under panseret. La oss dramatisere litt hehe. Hvis jeg skulle kjørt pink slips mot en kar. Jeg hadde en små trimma suge motor. Så hører jeg/får jeg vite at motstanderen har en turbo under panseret. Da skjønner jeg at sannsynligvis har han flere hester enn meg. Men hvis han hadde lystgass og flaske gjemt i bagasjerommet, så hadde jo jeg ikke hatt sjans til å vite dette. Catch my drift ? :) Greit... Men dette har ikke så mye med 'Lær mer om lystgass' å gjøre. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Lystgass er vel ikke noe mer juks enn Turbo,poenget er jo bare at man skal ha mer hk!!!Er faktisk ganske dyrt hvis du skal ha et ordentelig lystgasssystem med alt tilbehør+ masse arbeid!! Noen mener jo at Grønne skilter oxo er juks, Men men det er øyet som ser.Jeg mener å kjøre på gult er juks!Hehe Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by Prolixin Er jo litt slemt gjort å ha en flaske gjemt i bagasje rommet når mannen du kjører mot ikke aner dette ;) det er det man kaller en Sleeper.. :D :D og hvis du kjører pink slips uten og vite akkurat hvor bra den andre bilen går er du dum.. det er altid noen biler som går bedre en din men det gjelder og vite hvem :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 6, 2002 Rapporter Share Skrevet August 6, 2002 Originally posted by Schlasken det er det man kaller en Sleeper.. :D :D og hvis du kjører pink slips uten og vite akkurat hvor bra den andre bilen går er du dum.. det er altid noen biler som går bedre en din men det gjelder og vite hvem :) Det er sant, var bare et eksempel for å få fram poenget mitt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Det finnes en Lada med gass.Den er grønn originalfarge med takgrind og bredda originalfelger + kapsler.Den har en B-23tic Volvomotor.Jeg vet ikke hvor den er i Norge nå men se opp, plutselig er den bak deg! Den er SC registrert.(Haugesund) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 7, 2002 Rapporter Share Skrevet August 7, 2002 Originally posted by Viking Det finnes en Lada med gass.Den er grønn originalfarge med takgrind og bredda originalfelger + kapsler.Den har en B-23tic Volvomotor.Jeg vet ikke hvor den er i Norge nå men se opp, plutselig er den bak deg! Den er SC registrert.(Haugesund) Hehe kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg